هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

مشاوره مدیریت هتلداری و گردشگری چیست؟

جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰، ۰۶:۰۱ ب.ظ

 

 

مشاوره مدیریت هتلداری و گردشگری چیست؟ 

رشد و پیشرفت کسب‌وکارها و ایجاد هتل ها و مجموعه های بزرگ گردشگری در دنیا، باعث شد تا در کنار آنها به مرور خدمات مشاوره مدیریت نیز شکل بگیرد تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی به پیشرفت بیشتر آنها کمک کنند. شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت با در اختیار داشتن مشاوران ، کارشناسان خبره محلی یکی از برترین شرکت‌های مشاوره کشور محسوب می‌شود که از مشاوران و کارشناسانی استفاده مینماید که قریب به 30 سال  سابقه دارند.

در حال حاضر شرکت‌ها و موسسات زیادی مشغول فعالیت هستند. 

اما در جواب سوال «مشاوره مدیریت هتلداری و گردشگری چیست؟» باید گفت که خدمات مشاوره مدیریت (management consultant) مجموعه اقداماتی است که براساس آن پیشنهادهای کاربردی و عملیاتی جهت بالا بردن بهره‌وری کسب‌وکار در زمینه‌های مختلف ارائه و در بسیاری از مواقع اجرا می‌شود.

این خدمات در نهایت منجر به افزایش سودآوری سازمان، کاهش هزینه‌ها، بهبود فرآیندها یا مجموعی از این اهداف می‌شود. مشاوران مدیریت معمولا با نظر مدیران ارشد کسب‌وکار ورود پیدا می‌کنند و معمولا دارای اختیارات بالا هستند.

مشاوران در حکم پزشک کسب‌وکار هستند. بنابراین بعد از بررسی و معاینه بخش‌های مختلف، نسخه‌های دارویی ( راه کارهای اجرایی )  یا جراحی ( حذف یا تبدیل یک خدمت )  خود را برای کسب‌وکار اعمال می‌کنند. در بسیاری از مواقع یک مشاور مدیریت علاوه بر ارائه پیشنهادات کاربردی، خود اقدام به انجام آن پیشنهادات می‌کند.

این اقدام معمولا به صورت تیمی اجرا شده و از جانب یک شرکت خدمات مشاوره مدیریت صورت می‌گیرد که هر کدام از اعضای تیم وظیفه خاصی را بر عهده می‌گیرند. 

 

 

دانش و مهارت مورد نیاز برای شغل مشاوره مدیریت هتلداری و گردشگری

مهارت های تحلیلی

به منظور توان لازم برای تحلیل وقایع و شرایط شرکت یا سازمان کارفرما و ارائه بهترین راه حل برای رفع مشکلات، توسعه محصولات و ….

مهارت های ارتباطی

به منظور ایجاد ارتباط مناسب و تاثیرگذار با مشتریان و توان انتقال مفاهیم پیچیده علمی و تخصصی به مخاطبان خود که معمولا از بین مدیران رده های مختلف سازمانی در بخش دولتی یا خصوصی می باشند

مهارت های حل مساله 

زیرا کار اصلی مشاور حل و فصل چالش ها و مسایل عمده شرکت ها و سازمان ها و ارائه بهترین راهکار برای پیشبرد امور به مدیران لایه های مختلف سازمانی می باشد. برای این منظور مشاور باید مهارت کافی در حل مسئله داشته باشد به طوری که بتواند مشاوره مناسبی به مدیران برای اتخاذ بهترین تصمیم را بدهد.

اعتماد به نفس

با توجه به اینکه مشاور مدیریت معمولا به مدیر ارشد مشاوره می دهد و از سوی دیگر مدیر ارشد دارای جایگاهی است که هر تصمیم او می تواند تأثیرات بسیار زیادی و در سطح گسترده بر کسب و کار سازمانش داشته باشد لذا یک مشاور با تجربه سعی می کند تحقیق و بررسی های لازم را در خصوص شناخت مسئله و ارائه راهکار انجام دهد و پس از رسیدن به نتیجه قطعی، نظر خود را با اعتماد به نفس کامل و بدون شک و شبهه به مدیریت عرضه نماید و در جلسات مختلف از آن دفاع کند.
توان مدیریت زمان این مهارت از ویژگی های مورد نیاز برای هر فرد و مخصوصا مدیر است و قاعدتا کسانی که با سطوح بالای کسب و کار ارتباط دارند باید از این مهارت برخوردار باشند وگرنه مشتریان آنها اعتماد خود را از آنان سلب می نمایند.

مشاور مدیریت باید در طول زمان کسب تجربه نماید

تنها مهارتی که فقط در طول زمان کسب می شود ، تجربه است.

تجربه بیشتر می تواند یک مشاور را به اسلحه ای قوی تر در مقابل مشکلات و موقعیتهای ناشناخته پیش روی مجهز نماید. با تجربه بالا ، عکس العملها و تصمیمات هوشمندانه تر شده و مشاور در برخورد با شرایط پیچیده تر و فوری ، راحت تر برخورد خواهد نمود. یک مشاور حرفه ای در طی صحبت های خود به تعداد زیادی موارد مشابه از کسب و کارهای متفاوت ناشی از تجربیات خود اشاره خواهد نمود. مشاور مدیریت باید درک درستی از شرایط کسب و کار داشته باشد.

خلاقیت

خلاقیت ابزاری قدرتمند برای هر حوزه کسب و کار زمینه و حرفه ای است. مشاوره هم استثنا نیست راه حل های خلاقانه و پیشرفت ها تاثیر قابل توجهی در بهره وری شغلی و بهره وری شما دارد.

مهارت های سخت

مهارت های ذکر شده در بالا به مهارت های نرم مربوط می شود. اما اگر می خواهید در زمینه مشاوره کسب و کار موفق شوید، قطعا به مجموعه خوبی از مهارت های سخت نیز نیاز دارید.مهارت های سخت آن مهارت هایی هستند که قابل اندازه گیری آسان هستند. آنها را می توان در مدرسه و دانشگاه فرا گرفت. برخی از بهترین نمونه های مهارت های سخت یک مدرک یا گواهینامه دانش زبان خارجی، ریاضیات و غیره است.مهارتهای مشاوره سخت خاص به رشته ای که در آن کار می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک مشاور مالی حرفه ای هستید، داشتن مدارک تحصیلی در امور

مهارت های حل مسئله

به عنوان یک مشاور ، وظایف و اهداف شما ارائه راه حل برای مشکلات خاص است. بنابراین، توانایی حل مسئله مهارت کاملا مهم مشاوره ای است. در حرفه شما، مشکلاتی که با آنها روبرو هستید می تواند ساده یا پیچیده و آسان با مشکل باشد. بخش اساسی نقش و مسئولیت مشاور ، تعیین راهکارهای حل آنها است. فرایند حل مسئله شامل تعریف مسئله ایجاد گزینه های جایگزین ارزیابی و انتخاب راه حل ها و اجرای راه حل ها است.

مهارت تصمیم گیری

مهارت های تصمیم گیری با توانایی های حل مسئله ارتباط زیادی دارند اما از مهارتهای تصمیم گیری برای حل مشکلات با انتخاب یکی از چندین گزینه ممکن استفاده می کنیم.

مدیران با مشتریان شما انتظار دارند که برای یک مشکل خاص راه حل ها و توصیه های احتمالی را ارائه دهید. این چیزی است که کار یک مشاور کسب و کار می باشد. این طور نیست؟

. خلاقیت
خلاقیت ابزاری قدرتمند برای هر حوزه کسب و کار ، زمینه و حرفه ای است. مشاوره هم استثنا نیست راه حل های خلاقانه و پیشرفت ها تاثیر قابل توجهی در بهره وری شغلی و بهره وری شما دارد.

شخصیت شناسی شغل مشاور مدیریت بر اساس تست MBTI

ENFJ : این تیپ شخصیتی استقلال کاری و داشتن ارتباط با دیگران را دوست دارند. آنها می خواهند با استفاده از خلاقیت خود به دیگران کمک کنند تا اثربخشی خود را افزایش دهند.
ENFP :
این تیپ شخصیتی از کار مشاوره لذت می برند و دوست دارند به رفع اختلافات و افزایش اثربخشی در سازمان ها کمک کنند. در عین حال می خواهند در کار خود استقلال و انعطاف لازم را داشته باشند.
ENTJ :
این تیپ شخصیتی از استقلال و تنوع این شغل لذت برده و دوست دارد با انواع مردم در مشاغل مختلف سروکار داشته باشد. او معمولا محیطی چالشی با طرح های خلاق و جلسات پویا بوجود می آورد و علاقه مند به پروژه های جدید است. این تیپ شخصیتی در مشاوره مدیریت خوب و حتی عالی ظاهر می شود.
INTJ :
این تیپ شخصیتی از توانایی تحلیل سطح بالایی برخوردار است که از لازمه های این شغل است. او با کمک شم خود می تواند کلیه امکانات و احتمالات را دیده و برنامه ریزی های بلند مدت انجام دهد.
ENTP :
این تیپ شخصیتی می تواند به عنوان یک مشاور مدیریت خوب محیطی جدید، منعطف و متحول ایجاد کند. او با کمک خلاقیت فراوان خود مفاهیم، روش ها و سیستم های جدیدی بوجود می آورد.
INTP :
این تیپ شخصیتی در تحلیل مسائل و ارائه راه حل های مبتکرانه (که از لازمه های این شغل است) تبحر زیادی دارد. او از کار در زمینه های فنی و حل مسائل پیچیده لذت می برد.
ESFJ :
این تیپ شخصیتی از سرعت کار و تحول در آن لذت می برد و دوست دارد با مشتریان و مراجعان مختلف در ارتباط باشد.
ESTP :
این تیپ شخصیتی از اطلاعات فنی و تخصصی خوبی برخوردار است. او عاشق هیجان بوده و دوست دارد با دیگران در ارتباط باشد.

مسئولیت ها و نمونه وظایف 

وظایف یک مشاور مدیریت خوب در حوزه های تخصصی مختلف و یا شرکت ها یا سازمان های گوناگون متفاوت است و به صورت مشخص بسته به نوع تخصص و حوزه ای دارد که مشاور در آن فعالیت می نماید. برخی از مشاوران در حوزه مدیریت مالی، برخی در حوزه کیفیت و گروهی دیگر در بخش رویکردهای استراتژیک سازمان به مشتریان خود مشاوره می دهند. در زیر نمونه از وظایف یک مشاور در بخش های مختلف اشاره شده است.
جمع آوری و سازماندهی اطلاعات لازم برای حل مشکلات مطرح شده از سوی کارفرمایان به منظور امکان یافتن راهکار مناسب برای حل آن ها
انجام مصاحبه های فردی با کارکنان و مدیران رده های مختلف سازمانی و بازدید از بخش های مختلف سازمان برای تعیین روشها، ملزومات و یافتن راهکار مناسب و پیشنهاد به مدیران ارشد سازمان
تحلیل اطلاعات مالی و غیره شامل درآمدها، هزینه ها، میزان دارایی ها و بدهی ها به منظور کسب شناخت دقیق از وضعیت مالی شرکت مورد مشاوره و یافتن بهترین راهکار برای مسائل مطرح شده از سوی مدیران مربوطه
ارائه راه حل ها و شیوه های جایگزین به مدیران و کارفرمایان بر اساس نیازی که آنها اعلام می کنند

پیشنهاد سیستم ها، رویه ها و تغییرات سازمانی جدید (در صورت نیاز)

در بسیاری از موارد مشاور مدیریت خوب و با تجربه و عالم می تواند اشکالات و نقاط ضعف و قوت سازمان را بهتر از مدیران شرکت ببیند و برای رفع آنها راهکار مناسب ارائه دهد. زیرا مدیران خود شرکت یا سازمان از داخل سازمان به سازمان خود نگاه می کنند ولی مشاور از بیرون به آن نظر دارد لذا بهتر می تواند در خصوص آن ارزیابی و قضاوت داشته باشد
ارائه توصیه ها و پیشنهادات به مدیریت از طریق ارائه حضوری یا گزارشات مکتوب در سازمان های دولتی مشاوران عموما به صورت مکتوب نظرها و مشورت های خود را اعلام می کنند ولی در شرکت های خصوصی فرهنگ ارتباطی مشاور با مدیر عموما به صورت شفاهی و از طریق جلسات مذاکره می باشد

مشورت با مدیریت در خصوص روند انجام تغییرات

پس از تصمیم گیری برای انجام یک تغییر در سطح سازمان، معمولا مشاور در کنار مدیریت سازمان (شرکت) فرایند تغییر را پیگیری و رصد می نماید تا اشکالات پروژه تغییر به خوبی مشخص و رفع شود.

 

هادی عربی گل

مشاور و کارشناس خبره هتلداری و گردشگری کد 868

مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۱/۰۱
  • ۲۴۷ نمایش
  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی