هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

۱ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

هتل ها چه مقررات بهداشتی و ایمنی را باید رعایت کنند؟

 

فهرست مطالب

هتل ها به عنوان یک سازمان باید دارای پروتکل ها و مقررات بهداشتی و ایمنی باشند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و در عین حال بتوانند مجوز های لازم را برای ادامه فعالیت از ارگان های مربوطه اخذ کنند. رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در هتل می تواند به بهبود رضایت مشتریان هتل نیز منجر شود. با من تا انتهای آموزش مقررات بهداشتی و ایمنی در هتل و سلامت و ایمنی در هتل همراه باشید.

پروتکل های بهداشتی در هتل

پروتکل های بهداشتی در هتل

هتل‌ها، متل‌ها، اقامتگاه‌ها، استراحتگاه‌ها و موارد دیگر همگی تحت مقررات وزارت بهداشت ایران برای صنعت عمومی قرار دارند. وضع مقررات بهداشتی برای صنعت، هتل ها را ملزم به رعایت طیف گسترده ای از استانداردها از جمله ارائه آموزش های ارتباطی خطرناک و تجهیزات حفاظت فردی (PPE) برای ایمن نگه داشتن کارکنان خود در حین کار در محل کار می کند.

رایج ترین تخلفات بهداشتی و ایمنی در صنعت هتلداری چیست؟

هتل ها به دلیل عدم ارائه تجهیزات حفاظت فردی مناسب برای کارکنان خود تخلفاتی انجام می دهند.

چالش های ایمنی در صنعت هتلداری چیست؟

چالش های ایمنی در صنعت هتلداری چیست؟

صنعت هتلداری همچنین با چالش های منحصر به فردی در ارتقای سلامت و ایمنی کارکنان خود مواجه است. هتل‌ها به سمت این رفته اند که از تخت خواب‌های مجلل‌تر که مسلما نصب و حمل آن ها سنگین‌تر و دشوار تر است و همچنین سایر امکاناتی که می‌توانند خطر آسیب کارکنان را افزایش دهند، ادامه داده‌اند. کارکنان بخش خانه داری با بیشترین خطر آسیب مواجه هستند زیرا حجم کاری آنها می تواند منجر به فشار، رگ به رگ شدن و پارگی شود. لغزش، زمین خوردن و سقوط نیز به آسیب های کارکنان در صنعت هتلداری اضافه می شود.

چگونه هتل ها می توانند ایمنی را بهبود بخشند؟

  1. تقویت آموزش خانه دار در هتل با تاکید بر رویه ها و روش های ایمن برای وظایف شغلی خانه داری از جمله:
  • روش های آتش سوزی و تخلیه
  • آموزش پاتوژن های منتقله از خون
  1. تجزیه و تحلیل ایمنی شغلی را برای تعیین و کاهش خطرات در مشاغل خانه داری و سایر مشاغل مهمان نوازی

مسئولیت مدیران هتل برای ایمنی و بهداشت

مسئولیت مدیران هتل برای ایمنی و بهداشت

به‌عنوان مدیر هتل، ارائه یک هتل سالم و ایمن برای کارکنان و مهمانان و دیگران برای استفاده از آن یک مسئولیت اساسی است. قوانین هر کشور وظایف متفاوت اما گسترده ای را برای اطمینان از انجام این کار توسط هتل تعیین می کند. در این بخش به این سوال پاسخ می دهم که هر هتلی چگونه باید از سلامت، ایمنی و رفاه همه کارکنان خود و همچنین سایر افراد حاضر در محل کار، از جمله مهمانان هتل و عموم مردم محافظت کند؟

  • حقوق و مسئولیت های کارمندان خود را طبق قانون به اشتراک بگذارید.
  • اطمینان حاصل کنید که هتل از خطرات جدی و قابل تشخیص حذف شده است.
  • شرایط محل کار حداقل باید مطابق با استانداردهای قانونی کشور باشد.
  • کارکنان باید ابزار و تجهیزاتی داشته باشند و از آنها استفاده کنند که در حین کار ایمن بوده و به درستی نگهداری شوند.
  • شما باید به کارکنان در مورد خطرات احتمالی محل کار هشدار دهید و حتما از پوسترها، برچسب ها، علائم، کدهای رنگی و سایر ویژگی های ایمنی در اطراف هتل استفاده کنید.
  • آموزش ایمنی با کیفیت خوب را برای همه کارکنان با استفاده از زبانی که قابل درک هستند ارائه دهید (از همان ابتدای استخدام).
  • رویه های عملیاتی ایمن را در هتل خود ایجاد و به روز نگه دارید.
  • آموزش کارکنان در مورد خطرات موجود در هتل (به خصوص در بخش های خودشان).
  • به کارکنان آموزش کمک های اولیه پزشکی را ارائه دهید.
  • گزارشی از آسیب های ناشی از کار داشته باشید و آن را در دسترس افراد مجاز قرار دهید.

قوانین و مقررات هتل برای ایمنی

قوانین و مقررات هتل برای ایمنی

به دلیل ماهیت کار، کارکنان صنعت مهمان‌ داری به‌ ویژه در برابر حملات و رفتارهای تهدیدآمیز یا نامناسب آسیب‌پذیر هستند. تا حدی، این به این دلیل است که بسیاری از خانه دارها به تنهایی در اتاق های مهمان و مناطق آماده سازی غذا کار می کنند و این امر را برای مدیران و همکاران دشوار می کند، تا همیشه از محیط های کاری ایمن اطمینان حاصل کنند. بر اساس یک نظرسنجی، 89 درصد از کارکنان مهمان‌ داری آزار جنسی را تجربه کرده‌اند، در حالی که 86 درصد دیگر در حین کار احساس ناامنی یا خطر کرده‌اند. علاوه بر این، در بسیاری از این نقش ها، کارکنان هتل بیشتر در حین کار آسیب می بینند. یک نظرسنجی از بیش از 600 خانه دار آمریکایی و کانادایی نشان داد که کارگران هتل 40٪ بیشتر از همه کارکنان بخش خدمات آسیب می بینند و 91٪ از درد ناشی از کار رنج می برند. این آمار نشان می‌دهد که چقدر برای هتل‌ها و استراحتگاه‌ها اهمیت دارد که سیاست‌هایی را اجرا کنند که امنیت کارکنان خود را حفظ کند.

هتل ها چه مقررات ایمنی را باید رعایت کنند؟

هتل‌ها، متل‌ها، اقامتگاه‌ها باید مواردی را برای ایمنی رعایت نمایند مانند:

  1. آموزش استفاده از کپسول های آتش نشانی
  2. جابجایی مواد
  3. پیشگیری از حوادث و
  4. ذخیره سازی مواد بالقوه مضر

چگونه هتل ها می توانند ایمنی را بهبود بخشند؟

  • برخی از ساده‌ترین و فوری‌ترین راه‌ها برای بهبود ایمنی هتل‌ها عبارتند از:
  • همه کارمندان را به دکمه های وحشت یا وسایل ایمنی مجهز کنید (دکمه هایی برای هشدار و خطر)
  • آموزش منظم در مورد استفاده از دکمه های وحشت
  • به مهمانان اطلاع دهید که دکمه‌های وحشت در حال استفاده هستند
  • از قوانین وزارت بهداشت مربوط به صنعت پیروی کنید
  • آموزش منظم بهداشت و ایمنی
  • ایجاد کانال های واضح برای گزارش سوء استفاده و رفتار نامناسب
  • هنگامی که رفتار نامناسب یا خطرناک گزارش می شود، سریع عمل کنید
  • نشان دادن استفاده از تجهیزات ایمنی نصب شده در استقرار و استقرار وسایل کمک های اولیه
  • آموزش کارکنان در مورد پیامدهای قانونی عدم پایبندی به رویه های ایمنی

مهندسی ایمنی در هتل

مهندسی ایمنی در هتل

وارد کردن ویژگی‌های ایمنی در ساختار هتل را مهندسی ایمنی می  گویند. در این روش در انتخاب طراحی و ویژگی‌های تجهیزات، مبلمان و یراق آلات و همچنین چیدمان فضا و… نکات ایمنی رعایت می شود. از جمله مهم ترین روش های مهندسی ایمنی به کارگیری دوربین مدار بسته در سراسر هتل است. همین طور علائم و برچسب هایی برای ایمنی تعبیه می گردد از جمله:

  1. علائم خطر: نشان دهنده خطر فوری و لزوم اقدامات احتیاطی خاص است. علائم خطر در رنگ های قرمز، سیاه و سفید است. به عنوان مثال، جایی که مواد شیمیایی پاک کننده سوزاننده ریخته شده است.
  2. علائم احتیاط: آن ها در برابر خطرات احتمالی هشدار می دهند. رنگ آنها زرد و مشکی است. به عنوان مثال. یک کف مرطوب به دلیل ریختن یا پاک کردن.
  3. علائم دستورالعمل ایمنی: آن ها دستورالعمل های کلی را در مناطق خاصی ارائه می دهند. آن ها سبز و سفید یا سیاه و سفید هستند. به عنوان مثال، به کارمندان دستور دهید در انباری غذا نخورند یا سیگار نکشند.
  4. برچسب های پیشگیری از تصادف: آنها وسیله ای موقت برای هشدار دادن به کارکنان از شرایط خطرناک یا تجهیزات معیوب هستند. آنها قرمز با حروف سفید یا خاکستری هستند. آنها در نزدیکی تجهیزات برق، نردبان و سایر ابزارهای خانه داری قرار می گیرند. یک جاروبرقی با سیم فرسوده می تواند “شروع نکنید” یا “خارج از سرویس”.

به کارگیری دوربین مدار بسته

پروتکل های بهداشت و ایمنی در صنعت هتلداری

آیا می دانستید مجموع هزینه های حوادث در محل کار نزدیک به 4 درصد تولید داخلی جهانی (GDP) است؟ به دلیل عدم رعایت پروتکل های ایمنی و بهداشت شغلی (OHS)، اقتصاد جهانی بیش از 3 تریلیون دلار برای پوشش آسیب های ناشی از خطرات محیط کار هزینه می کند. صنعت هتلداری پتانسیل خطرات زیادی در این مورد دارد و هتلداران دائماً به دنبال راه هایی برای کاهش خطرات از منابع مختلف هستند. هتلداران از نظر اخلاقی و قانونی موظفند از سلامت و ایمنی مهمانان و کارکنان خود با ایجاد پروتکل های موثر برای حفظ رفاه آن ها محافظت کنند.

پروتکل های ایمنی و بهداشتی در هتل ها چیست؟

موفقیت هتل شما ارتباط نزدیکی با پروتکل های ایمنی و بهداشتی دارد که برای محافظت از کارکنان و مهمانان خود در نظر گرفته اید. خبر وقوع حوادث متعدد و مکرر در هتل شما می تواند بر گردش مالی هتل شما تأثیر بگذارد و رزرو مهمانان شما را کاهش دهد. به عنوان یک هتلدار، ارائه پروتکل های بهداشتی و ایمنی پایدار برای کاهش خطرات بهداشتی و ایمنی می تواند خسارات شما را کاهش دهد و در صورت بروز حادثه از مردم محافظت کند. پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی اقداماتی قابل اجرا هستند، که هتلداران می‌توانند برای محافظت از کارکنان و مهمانان هتل از آن‌ها استفاده کنند. پروتکل های بهداشتی و ایمنی شامل این موارد است:

  • مستندسازی خطرات در محیط هتل
  • انتقال خطرات احتمالی به همه ذینفعان
  • اجرای روش های آموزشی برای کاهش خطرات
  • تطبیق یک برنامه عملی برای شرایط اضطراری

خطرات رایج سلامت و ایمنی در صنعت هتلداری چیست؟

در حالی که صنعت مهمان‌داری بسیار سودآور است، اما با چالش‌های بی‌شماری از نظر حفاظت از سلامت و ایمنی مهمانان و کارکنان همراه است. خطرات استاندارد بهداشت و ایمنی در صنعت هتلداری عبارتند از:

  • خطرات آتش سوزی و شوک الکتریکی
  • لغزش و سر خوردن کارکنان در آشپزخانه و….
  • ایمنی مواد غذایی

چرا سلامت و ایمنی در هتل مهم است؟

چرا سلامت و ایمنی در هتل مهم است؟

به کاهش استعفا کارکنان منجر می شود

صنعت مهمان‌ داری نرخ گردش مالی بالایی دارد، عمدتاً به این دلیل که مشاغل فصلی هستند و جمعیت جوان‌تری را جذب می‌کنند، که بعداً با کسب تجربه به صنایع دیگر می‌روند. به عنوان یک هتلدار، می توانید با به حداقل رساندن خطرات شغلی، با انجام آموزش های ایمنی منظم، نرخ گردش مالی بالا در زمینه خطرات را کاهش دهید و نیروهای خود را حفظ کنید.

مشهور شدن به خدمات با کیفیت به مشتریان

اگر هتل شما در ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان، ایمنی و سرویس بهداشتی شهرت داشته باشد، می توانید به راحتی مشتریان جدید را با حفظ مشتریان موجود جذب کنید. هتل‌ها در عصر دیجیتالی کار می‌کنند که در آن یک بررسی بد در سایت شرکت یا رسانه‌های اجتماعی در مورد غذای شما، بهداشت نامناسب یا اقدامات ایمنی ناکافی برای مهمانان می‌تواند به میزان قابل توجهی رزرو هتل شما را کاهش دهد.

افزایش سود

گنجاندن پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی مؤثر می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند که درآمد شما را افزایش می‌دهد.

ضرر را به حداقل برسانید

پروتکل‌های سلامت و ایمنی در هتل می‌توانند به هتل شما کمک کنند تا رویدادهای خطرناکی را که ممکن است منجر به شکایت شود، به حداقل برساند. خطراتی مانند آتش سوزی، لغزش، سقوط و قرار گرفتن در معرض گرما یا سرمای بیش از حد می تواند باعث از بین رفتن اموال ارزشمند، آسیب های روحی و جسمی و مرگ کارکنان و مهمانان شود. گنجاندن پروتکل های ایمنی مانند تمرین های آتش نشانی و کمک های اولیه به عنوان بخشی از عملیات شما می تواند تاثیر رویدادهای خطرناک را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هتل ها چگونه امنیت مهمانان خود را تامین می کنند؟

با برنامه ریزی مناسب، می توانید اقدامات ایمنی کافی را در مورد سلامت و ایمنی در هتل برای مهمانان فراهم کنید تا زمانی که در هتل شما هستند، زمان بدون حادثه را تجربه کنند. به عنوان یک هتلدار، می توانید اقدامات ایمنی کافی را با موارد زیر ارائه دهید:

آموزش کارکنان

آموزش کارکنان

برای جلوگیری از صدمات ناشی از نشت، آتش سوزی، آلودگی مواد غذایی، مواد شیمیایی و اشیاء بدون مراقبت، می توانید آموزش های دپارتمان را برای رسیدگی به خطرات مختلف در هر منطقه هتل برگزار کنید.

ارتباط با مهمانان

ارتباط با مهمانان

رسانه ای برای به روز رسانی دائمی مهمانان خود در مورد خطرات احتمالی، تغییرات عملیات و به روز رسانی برنامه های اضطراری داشته باشید.

ایجاد کمیته ایمنی شغلی مهمان

شما می توانید یک کمیته ایمنی ایجاد کنید که به طور منظم به نواقص در پروتکل های ایمنی هتل رسیدگی کند.

چه کسی در مورد بهداشت و ایمنی در هتل مسئولیت دارد؟

هر ذینفع در صنعت هتلداری نقشی در سلامت و ایمنی در هتل و کارکنان و مهمانان هتل دارد. ذینفعان کلیدی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  1. مدیران هتل: به عنوان یک مدیر هتل، می توانید از رفاه کارکنان و کارمندان خود محافظت کنید و با آموزش منظم کارکنان را با تمرکز بر خطرات در محیط هتل انجام دهید. شما می توانید با مهمانان و کارکنان خود در مورد خطرات احتمالی در هتل ارتباط برقرار کنید. می‌توانید پوسترها، علائم یا برچسب‌های خطر را برای هشدار دادن به افراد در مورد خطرات احتمالی که ممکن است در مناطق مختلف هتل در معرض آن قرار دهند، قرار دهید. با رعایت مقررات و بیمه اطمینان حاصل کنید که هتل شما با استانداردهای غذایی، بهداشتی و ایمنی کشور شما مطابقت دارد تا حوادث را به حداقل برسانید. همین طور پرسنل واجد شرایط استخدام کنید. کار با کارکنان آموزش دیده به میزان قابل توجهی خطاهای انسانی را کاهش می دهد که باعث کاهش تصادفات می شود.
  2. کارمندان: کارمندانی را استخدام کنید که می توانند برای حفظ پروتکل های بهداشتی و ایمنی در هتل با شما همکاری کنند. به عنوان یک هتلدار، در مورد مسئولیت های ایمنی کارکنان خود، که ممکن است شامل موارد زیر باشد، با آنها ارتباط برقرار کنید:
    • گزارش خطرات به مدیریت
    • حفظ سلامت و ایمنی مهمانان و همکاران
    • حصول اطمینان از رعایت بهداشت شخصی
  3. مهمانان: مهمانان هتل مسئول رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ایمنی، استفاده مسئولانه از تجهیزات و گزارش هرگونه خطر به کارکنان هستند.

تعریف مفاهیم امنیت و ایمنی

در این بخش به تعریف مفاهیم ضروری در زمینه سلامت و ایمنی در هتل می پردازم:

ایمنی چیست؟

به شرایط واقعی در یک محیط کار اشاره دارد که عاری از آسیب یا آسیب به اموال است.

امنیت چیست؟

به پیشگیری از سرقت، آتش سوزی و سایر موارد اضطراری اشاره دارد. رهایی از ترس، اضطراب و شک در مورد انسان است.

سیستم مدیریت ایمنی چیست؟

یک برنامه مدیریت ایمنی برای حذف خطرات قبل از ایجاد حوادث یا آسیب جدی طراحی شده است.

  • هادی عربی گل