هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۵۶ ب.ظ

مشاوره و راه اندازی

 احداث، راه اندازی و مدیریت و بهره برداری هتل موضوعی کاملا تخصصی است و در صورت عدم توجه به مبانی علمی آن، بسیاری از پروژه های اقامتی با شکست روبرو خواهند شد. با توجه به اهمیت این موضوع یکی از خدمات شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت ، ارائه خدمات مشاوره در زمینه معماری، مشاوره اقتصادی، مشاوره فنی و بهره برداری و  ... برای راه اندازی هتل می باشد.
رویکرد شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت در این زمینه امکان سنجی استاندارد برای مکان یابی هتل ها، زائر سراها ، مهمانسراها و  تعیین نوع و سطح هتل بر اساس جامعه هدف، تهیه طرح توجیه اقتصادی برای راه اندازی هتل، ارائه خدمات مشاوره برای تعیین فضاهای هتل و ارتباط آن ها با هم ازجمله آشپزخانه، انبارها، اتاق ها، فضاهای عمومی، فضاهای ورزشی و ... در فاز معماری می باشد.

ساخت هتل چهارمین صنعت درآمدزا در ایران است. علاقه به گشت و گذار و دیدن از شهرها و فرهنگ‌های متفاوت، یکی از جالب‌ترین و پرطرفدارترین موضوعات در صنعت گردشگری است. هر ساله افراد زیادی به شهرها و کشورهای دیگر سفر می‌کنند و مدتی را در آنجا اقامت می‌گزینند. مسافران در مدت اقامتشان به مکانی برای استراحت و خوردن و خوابیدن، نیاز دارند. در گذشته کاروانسراها در مسیر مسافران احداث می‌شد تا بهتر به مسافران خدمت‌ رسانی شود. هتل‌های امروزی همان حالت کاروانسراهای گذشته را دارند اما با حالتی مدرن‌تر. مدیریت هتل و مشاوره هتل داری، امروزه به یک تخصص تبدیل شده است و حتی در دانشگاه هم رشته مخصوص دارد ور در حال حاضر دانشجویان زیادی مشغول به تحصیل در این زمینه هستند.

را اندازی انواع اقامتگاه در شهرهای مختلف امروزه به یک کسب و کار بسیار پر سود تبدیل شده است و افرادی زیادی با این روش در حال رونق بخشیدن به صنعت توریستی شهرشان هستند. شما نیز اگر به فکر چنین کسب و کاری هستید، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله مشاوره راه اندازی اقامتگاه را مطالعه کنید و درصورت تمایل با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

امروزه کشورهای زیادی درآمد اصلی خود را از طریق توریسم به دست می‌آورند. البته کشور خودمان، ایران عزیز، ویژگی‌ها و پتانسیل زیادی برای جذب توریست دارد که فرصت بسیار خوبی برای هتل داران فراهم نموده است. صنعت توریسم و گردشگری علاوه بر جذابیت‌هایی که دارد، سود و فرصت‌های شغلی متنوعی فراهم می‌آورد. تنها به اراده و خواست ما بستگی دارد که چطور از این فرصت بهره می‌بریم. اگر شما هم قصد راه اندازی هتل دارید و می‌خواهید از این طریق به سود و درآمد زیاد برسید، پس به مشاوره هتل داری نیاز دارید.

قبل از راه اندازی هتل حتماً از هتل داران و مدیران مجرب در این عرصه، مشاوره هتل بگیرید. هتل داری مانند هر کسب و کار دیگری فوت و فن‌های خودش را دارد که فقط با تجربه به دست می‌آید و اگر خودتان بخواهید آزمون و خطا کنید، زمان و هزینه زیادی را باید بها بپردازید. مشاوره هتل به شما کمک می‌کند که این مسیر پر پیچ و خم را بدون درد سر طی کنید.

در ادامه پیرامون مشاوره هتل داری، به موضوعات زیر به طور کامل می‌پردازیم:

  • مشاوره ساخت هتل
  • راه اندازی هتل
  • مشاوره طراحی هتل

مشاوره طراحی هتل

بی شک نمای ظاهری ساختمان و فضای داخلی هتل در جذب مسافر تأثیر غیر قابل انکاری دارد. امروزه نمای هتل‌ها را بسیار جذاب‌تر از خانه‌ها می‌سازند تا مسافران همان چند روزی که در هتل هستند، بیشتر لذت ببرند. طراحی هتل باید به گونه‌ای باشد و چنان حس آرامش و هیجان به مسافر بدهد که احساس کند در خانه دوم خودش ساکن است. در واقع اولویت در طراحی هتل، باید رضایت مشتری باشد. این تنها دلیل زنده ماندن هتل‌ها است و اگر به این مورد مهم توجه نشود، دیگر مسافری رقابتی برای رفتن به هتل را نخواهد داشت.

قدم اول در طراحی هتل، هدف خود را مشخص کنید:

قبل از ساخت هتل باید تکلیف خود را روشن کنید، می‌خواهید مسافران فقط یک شب اقامت کنند و بروند؟ یا قصد دارید هتل شما مانند یک شهرک خدماتی رفاهی باشد و مسافران بیشتری را برای مدت طولانی جذب کند؟

از طرفی سرویس دهی خود را چگونه ارائه می‌دهید؟ کیفیت سرویس دهی و دیزاین اتاق‌ها برایتان مهم است؟ یا اینکه امکانات رفاهی دیگر مانند استخر، مرکز فروش سوغاتی و رستوران و شهربازی و هم در برنامه شما قرار دارند؟

این موارد بستگی به موقعیت جغرافیایی هتل شما هم دارد. اگر هتل شما در مرکز شهر باشد، پیاده سازی امکانات رفاهی، کمی برایتان سخت خواهد بود. به عنوان مثال اگر کنار هتل شما فروشگاه باشد، تعبیه فروشگاه در داخل هتل، برای شما شاید سودی نداشته باشد. این مسائل برای رستوران و استخر هم برقرار است. در حالی که اگر هتل شما بیرون شهر باشد، دست شما باز است و هر گونه امکانات رفاهی مانند استخر، شهر بازی، فروشگاه و سودآور است.

یک نکته بسیار مهم دیگر در مشاوره هتل این است که مسافران شما از قشر هستند؟ معمولی یا افراد برجسته و مهم مانند بازرگانان، سیاستمداران، اساتید پروازی و . طراحی هتل در هر کدام از این حالت‌ها متفاوت می‌باشد و پرواضح است که اگر مسافران شما از دسته دوم هستند، باید روی نمای ظاهری هتل خیلی کار کنید.

فضاهای هتل را به صورت اصولی تقسیم بندی کنید:

در مشاوره هتل حتماً درباره تقسیم بندی فضای هتل دقت کنید. در بخش بندی هتل، باید شرایط مسافران و خدمه را اولویت قرار دهید. به عنوان مثال اتاق معلولان و افراد کم توان را در طبقه اول یا همکف قرار گیرید. فروشگاه و رستوران بهتر است که در زیرزمین یا همکف تعبیه شوند.

عرض پله‌ها نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه که رفت و آمد و حمل وسایل را برای مسافران و خدمه سخت نکند.

امکانات تفریحی و رفاهی را در یک طبقه متمرکز نکنید بلکه در تمام ساختمان و تمامی طبقات پخش کنید. به عنوان مثال فضاهای اشتراکی مانند حمام و دستشویی، در هر طبقه باشند. رستوران، کافی شاپ، اتاق مطالعه، لابی و را در نقاط مختلف ساختمان قرار دهید البته کاملا منطقی است که امکانات پرطرفدار در طبقات نزدیک به همکف باشند.

مراحل راه اندازی کافی شاپ در سال 1400 چگونه محاسبه می شود؟

 

مشاوره ساخت هتل

بعد از طراحی هتل، نوبت به ساخت هتل می‌رسد. ساخت هتل به میزان هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، بستگی زیادی دارد. معمولاً ساخت هتل هزینه بالایی دارد و سرمایه گذارن آن نیز باید توان مالی بالا داشته باشند، بی گدار به آب نزنید و در جلسه مشاوره هتل، با دقت این موارد را بررسی کنید.

هتل‌ها انواع مختلفی دارند: هتل معمولی، هتل آپارتمان، هتل پانسیون، متل‌ها، مسافرخانه‌ها و زائر سراها ، مهمانسراها و . هر کدام از این موارد کاربرد خود را دارند و درطراحی و هزینه آن‌ها باید برنامه متفاوتی داشته باشید.

در مشاوره ساخت هتل، حتماً نکات زیر را بررسی کنید:

نوع گردشگر:

معمولاً دو نوع گردشگر وارد ایران می‌شوند: گردشگرانی که هدفشان تفریح، گشت و گذار، دیدن از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مختلف است. دسته دوم گردشگرانی هستند که قصدشان مراجعه به مراکز درمانی است.

دسته اول به دنبال هتل‌هایی هستند که درون شهر باشند، البته متل‌های خارج از شهر نیز طرفدار زیادی دارند، مانند: کلبه‌های جنگلی، کوهستانی، بیابانی و… .

اما دسته دوم ترجیح می‌دهند در هتل‌هایی اقامت گزینند که نزدیک مراجع درمانی بوده و رفت و آمد آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه و مهمان پذیرهای درون شهر، برای ان دسته از گردشگران مناسب است.

معیار این دو دسته با هم تفاوت دارد، به عنوان مثال گردشگران حوزه سلامت، بیشتر به امکانات رفاهی اهمیت می‌دهند. اما گردشگران تفریحی، بیشتر به تجملاتی و لوکس بودن هتل توجه می‌کنند.

تعداد گردشگرانی که وارد ایران می‌شوند:

ساخت هتل، چهارمین صنعت درآمدزا در ایران است و با مشاوره هتل گرفتن از مجرب‌ها شما هم می‌توانید در این عرصه موفق باشید. با وجود اینکه که کشور ایران چهار فصل است و پتانسیل‌های گردشگری متنوعی دارد،  اما به دلیل عدم جذب کافی سرمایه گذار، تعداد هتل‌های 3و4و5 ستاره در ایران کم است که این دلیل بر آمار گردشگران تأثیر زیادی گذاشته است. دلیل دوم این است که بسترهای اقتصادی مناسب برای صنعت گردشگری آماده نشده است.

شهرهای مناسب برای ساخت هتل:

مسئله مهم دیگر در مشاوره هتل، جواب بخ این سوال می‌باشد: کدام منطقه برای احداث هتل مناسب است؟ با توجه به چهار فصل بودن ایران، جواب این سوال آسان است. بهتر است هتل را در جایی تأسیس کنید که هم گردشگر زیادی در آن جا رفت و آمد می‌کند و هم تعداد هتل‌های آن کم است.

شهرهایی مانند مشهد ، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، تهران، قم و رشت در جذب گردشگر بسیار فعال است و هر سال توریس زیادی به این شهرها ورود می‌کنند. معمولاً اقامت مسافران در این شهرها، چند روزه است نه یک شب.

در مقابل شهرهایی مانند قزوین، ایلام، بندرانزلی از جمله‌ شهرهای بین راهی هستند و رفت و آمد افراد فقط در حد چند ساعت و برای عبور کردن است. در این شهرها احداث رستوران و متل، بهتر از هتل جواب می‌دهد.

جهت اطلاعات لازم در مورد راه اندازی فست فود و تجهیزات فست فود کلیک کنید .

راه اندازی هتل

تا اینجا با اصول طراحی هتل، مکان ساخت هتل و آشنا شدید، اما مشاوره هتل به همین جا ختم نمی‌شود و برای راه اندازی هتل همچنان باید به نکات بیشتری توجه کنید.

استداندارهای یک هتل خوب:

طبق استانداردهای تعریف شده، هتل حداقل باید دارای یک زیرزمین یا طبقه زیر همکف، یک طبقه همکف و یک طبقه بالای همکف باشد. طبقات زیر زمینی برای رستوران ، فست فود، لاندری مناسب است و پیشنهاد می‌شود که انباری و تأسیسات را در این طبقه تعبیه کنید.

طبقه همکف برای ، کافی شاپ، نمازخانه، سرویس بهداشتی بسیار مناسب است و البته اگر سالن ورزشی هم در برنامه خدماتی و رفاهی شما وجود دارد، بهتر است در همین قسمت قرار بگیرد.

استخر، روف گاردن در طبقات پشت بام ساخته می‌شوند همچنین در پشت بام می‌توانید یک کافی شاپ هم در نظر بگیرید. البته این مورد آخر در هتل‌های 5 ستاره به بالا مرسوم‌تر است.

هر هتلی باید اتاق یک نفره، دو نفره و بیشتر داشته باشد. بعضی هتل‌ها سوئیت هم دارند. سوئیت اتاقی است که شامل پذیرایی است و از اتاق بزرگتر می‌باشد. تعداد اتاق‌ها و نوع آن یکی از مواردی که بهتر است برای آن مشاوره هتل بگیرید.

راه اندازی رستوران در سال 1400 نیازمند چه مقدار سرمایه می باشد؟

چگونگی اخذ مجوز هتل:

طبق آیین نامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حداقل متراژ لازم برای احداث هتل 400 متر مربع است. این عدد برای سفره خانه سنتی و هتل آپارتمان 300 متر مربع می‌باشد. برای اخذ مجوز باید به اداره کل  میراث فرهنگی، مراجعه کنید و ثابت کنید که توان مالی مناسب جهت راه اندازی هتل را دارید. طرح توجیه پذیر اقتصادی هم باید ارائه دهید. طرح اقتصادی خود را با مشاوره هتل گرفتن از یک فرد مجرب تکمیل کنید.  سپس طی 30 روز مجوز برای شما صادر می‌شود.

کارشناسی هتل ، هتل آپارتمان ، مهمانسرا ، زائر سرا

  بدینوسیله به استحضار می‌رساند گروه کارشناسان خبره هتلداری و گردشگری مشهد در اقدامی جدید پس از مطالعه و بررسی چالش های صنعت هتلداری و گردشگری در حوزه های  خرید ، فروش ، اجاره ، گارانتی ، انعقاد قرارداد و . . .  به دنبال راه کارهای جهت حل این معضل نمود و در اقدامی جدید نسبت به کارشناسی و مشاوره در حوزه های قید شده آمادگی خود را برای موارد ذیل اعلام میدارد ، لازم به توضیح است که هزینه حق المشاوره و کارشناسی با 50 درصد تخفیف صورت میپذیرد لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر با اینجانب هادی عربی گل کارشناس خبره هتلداری و گردشگری کد 868 با شماره 09151105825   ارتباط حاصل فرمائید .

 

سخن پایانی

در این مقاله با اصول اولیه طراحی، ساخت و راه اندازی هتل آشنا شدید. بهتر است علاوه بر این، خودتان به هتل‌های مختلف سر بزنید و از مدیریت آن مشاوره هتل بگیرید، قسمت‌های مختلف را برررسی کنید.

 

 

  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی