هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

هتل ها چگونه به مقابله با کرونا می روند ؟

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۱۴ ق.ظ

ویروس همه گیرِ کرونا هنوز از هیچ کشوری به طور کامل رخت بر نبسته است. با این حال بعضی کسب و کارها بعد از گذشت چند ماه افتان و خیزان فعالیت­ های اقتصادی خود را شروع کرده ­اند. برای مثال در ایران محدودیت رزرو آنلاین هتل­ها لغو شده؛ مسافرانی که مجبور به سفر و انتخاب اقامتگاه هستند، می‌­توانند اقدام به این کار کنند.

 با توجه به شرایط حاضر و اهمیت سلامتی شما، در این مطلب از اقدامات بهداشتی هتل­ها در مقابله با کووید-19 می گوییم. قبل از هر چیز توصیه می­‌کنیم تا ریشه کن شدن کامل ویروس، حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید.

یک ورود بهداشتی به هتل

شاید اولین قدم دفاعی­ای که یک هتل می­تواند در مواجهه با کرونا بردارد؛ قبل از ورود مهمان­ها به هتل باشد. چطور؟

  • در هتل­های متوسط و هتل­های کم ستاره ­تر این به معنای درب ­های خودکار است؛ بدون اینکه نیاز به تماس با آنها باشد. در برخی هتل­های لوکس­تر هم پیشخدمت­ هایی با تجهیزات بهداشتی لازم کنار درب ایستاده و آن را برای مهمان­ها باز و بسته می­کنند،
  • کارکنان پذیرش باید از ماسک استفاده کرده و در هنگام اجرای پروسه ­های چک این و چک اوت و دیگر درخواست­ های مهمان­ها، دستکش به دست داشته باشند. با انجام این کارها، خیال مهمان­ها هم از بابت توجه هتل به اصول بهداشتی تا حدی آسوده می­شود،
  • به علاوه سایر پرداخت ­ها می­تواند محدود به همان کارت اعتباری شود که در رزرو آنلاین هتل خود از آن استفاده کرده­اید. در این صورت دیگر نیازی نیست که کارت بانکی شما میان چند نفر دست به دست شود. ضمن اینکه هتل­ها باید مواد ضدعفونی کننده ­ای را روی میز بگذارند تا با استفاده از آن کارت خود را ضدعفونی کنید،
  • استفاده از ضدعفونی کننده­ ها در لابی و قسمت­های دیگر هتل را هم به این اقدامات اضافه کنید؛ البته موادی که نیازی به تماس با آنها نداشته باشید. مثلا قرار دادن پَدهای الکلی در بیرون آسانسور از آن دست کارهایی است که هتل­ها باید انجام دهند تا مهمان­ها دکمه­ های آسانسور را به کمک آنها ضدعفونی کنند. شاید هم به سبک قدیم نیاز باشد که از هر آسانسور تنها یک مهمان استفاده کند؛ آن هم مجهز به دستکش و ماسک!

این مطالب را حتما بخوانید:

7 نکته و توصیه مهم سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس کرونا

چه خطرات بهداشتی در هتل در کمین شما هستند؟

راهکارهای بهبود شرایط سفر و اقامت برای وسواسی ­ها

روی آوردن بیشتر به اپلیکیشن­ها

چند سالی است که هتل­ها همه امور خود را به اینترنت واگذار کرده ­اند. از رزرو آنلاین تا پذیرش به صورت اینترنتی و حتی استفاده از کلیدهای دیجیتالی. اهمیت انجام اینترنتی کارها شاید در این روزهای کرونا زده بیش از پیش آشکار شود. هر چند تعداد هتل­هایی که در ایران به چک این آنلاین یا کلیدهای دیجیتالی روی آورده­اند؛ زیاد نیست. با این حال به نظر می­رسد این ویروس هتل­های بیشتری را به فکر استفاده از این نوع فناوری ­ها انداخته باشد.

شسیس

تجدید نظر در وسایل بهداشتی داخل اتاق

در خصوص وسایل بهداشتی داخل حمام و سرویس بهداشتی، هتل­ها می­توانند یک قدم به عقب بازگردند. استفاده از لوازم بهداشتی پلاستیکی و یکبار مصرف گزینه بهتری در مقایسه با شیشه ­های چند بار مصرف است. چرا که این شیشه­ ها اگر توسط چند مهمان استفاده شوند، ریسک گسترش ویروس را افزایش خواهند داد.

از آنجایی که در سال­های گذشته، هتل­های زیادی برای کمک به محیط زیست سعی در کنار گذاشتن پلاستیک داشته­اند؛ این اقدام به نوعی بازگشت به عقب است. اما خوب به نظر می­رسد چاره ­ای نیست! البته این امر فقط به وسایل بهداشتی خلاصه نمی­شود. شاید حتی نیاز به استفاده از ظروف یکبار مصرف مثل لیوان یا بشقاب هم باشد.

به عبارت دیگر می­توان گفت در حال حاضر اولویت هتل­ها تمیزی و نظافت است؛ نه لاکچری بودن. در همین راستا هم باید دور چیزهایی مثل کوسن­های روی مبل، رانِرهای روی تخت، اقلام داخل مینی بار و حتی مجلات، بروشورها و محصولاتی از این دست را خط کشید.

رعایت فاصله اجتماعی در رستوران هتل

از دیگر اصولی که هتل­ها در روزهای شیوع کرونا باید به آن عمل کنند، اعمال فاصله گذاری اجتماعی در رستوران و کافی شاپ هتل است. در حقیقت دیگر قرار نیست تمام ظرفیت رستوران پر شود و افراد باید با رعایت فاصله لازم بنشینند. این احتمال وجود دارد که خیلی از مهمان­ها استفاده از روم سرویس را ترجیح دهند. حتی در اینصورت افرادی که سفارش ها را برای مهمان ها به اتاق آنها می آورند نیز باید پروتکل های بهداشتی از قبیل پوشیدن ماسک، دستکش و رعایت فاصله را مد نظر قرار دهند. به نظر می­رسد در این شرایط تعطیل کردن بوفه­ هایی که در لابی، مواد غذایی می­فروشند هم عاقلانه ­تر باشد.

ثقفقث

دیگر مکان­های عمومی در هتل­ها

امکاناتی مثل استخر، سالن بدنسازی یا اسپا که زمانی برای هتل­ها یک مزیت به حساب می ­آمدند؛ در این روزهای کرونا زده می­توانند دردسرساز شوند. هر چند برخی هتل­ها به ضدعفونی کردن تجهیزات ورزشی روی آورده­اند؛ اما بهترین کار صرف نظر کردن از این تفریحات تا اطلاع ثانوی است.

در مطلب "هتل­ها چگونه به مقابله با کرونا می­روند"؛ گفتیم که ضدعفونی تمام سطوح چه در بخش­های عمومی هتل و چه در اتاق­ها نخستین اعلان جنگ به این ویروس کشنده است. از این رو خدمه هتل­ها به طور مرتب سطوحی مثل دستگیره­ ها را ضدعفونی کرده، ملحفه ­ها و روتختی­ ها را نیز شست و شو می­کنند. با این حال شما هم به عنوان یک مهمان باید تمام پروتکل­های بهداشتی را رعایت کنید. اگر مجبور به رزرو هتل شدید، اطمینان حاصل کنید که هتل مورد نظرتان هم به اندازه کافی به این دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۸/۱۴
  • ۱۴۰ نمایش
  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی