هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

تشریفات سخنرانی در همایش ها

چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱ ق.ظ

تشریفات سخنرانی در همایش ها

شخصیت شما برند تجاری شماست. اگر شما دریای علم باشید مخاطبان تنها مجال درک قطره ای از علم شما را دارند …ولی طریقه سخنوری شما همراه با آداب معاشرت شما نشان از فرزانگی شماست .این نکات ارزشمند از دید احترام و اکرام شما سخنرانان نگاشته شده است و مراسم مختلف اقتضای خود را ایجاب می نماید. این نکات تنها به شما یادآوری می نماید شما به عنوان یک سخنران در مراسم رسمی در دید همه هستید و نه تنها مخاطبان به سخنرانی شما گوش می دهند بلکه آداب معاشرت و تشریفات شما را زیر نظر دارند. ما برآنیم تا این نکات را هم در کنار فنون سخنوری در اختیار شما قرار دهیم تا ضمانت ما در ارتقای سخنوری استوارتر باشد.

۱)     روی دو پای خود تکیه دهید:

هنگام پخش سرود ملی روی دو پای خود بایستید و دستان خود را چهار انگشت بر روی خط دوخت شلوار خود با جهت گیری شصت خود به سمت جلو قرار دهید.سر و گردن خود را بالا نگه دارید و نگاهتان را مستقیم به جلو نگه دارید. از گذاشتن دست خود روی قلب خود خود داری نمایید .

۲)     شروع برنامه را جدی بگیرید:

هرگز در زمانی که قاری یا مجری در حال اجرا هستند صحبت نکنید.صحبت نمودن شما باعث حواس پرتی شنونده خواهد شد و شما را دون شان شخصیت خویش فرض می نماید.از طرفی یادتان باشد قاری و مجری مراسم با تمرین زیاد سعی دارند در فرصت کمی که دارند حداکثر اثرگذاری را روی مخاطبان داشته باشند این فرصت طلایی را از آنها نگیرید .

booobe-pic-_2058_

۳)     جای مناسب شان خود بنشینید:

همیشه مناسب با شان خود و مجلس در مکانی بنشینید که با حضور دیگر میهمانان مجبور به ترک صندلی خود نشوید.اگر سخنران همان قسمت از برنامه هستید ؛ ردیف جلو و کمی دورتر از مرکز بهترین مکان است.یادتان باشد همیشه افرادی هستند که به همراه مقامات وارد مراسم می شوند و در صورتی که مستقیم و محکم روبروی صندلی خود نایستید بدشان نمی آید تا جای شما را اشغال نمایند.پس محکم و استوار در برابر صندلی خود بایستید و به آنها خوش آمد بگویید.

۴)     زمان مناسب در جلسه سخنرانی حاضر شوید:

زمانی در مجلس حاضر شوید که دیگران مجبور به ایستادن تمام قد در مقابل شما نشوند و اگر این موضوع اتفاق افتاد از روبوسی در هنگام سخنرانی دیگران و در انظار مخاطبان خود داری نمایید.

public-speaking-world-gmn-leaders

۵)     احترام را با احترام انجام دهید:

از طرف مقابل ،نیم خیز شدن شما تنها انتقال پیامی است که شما احترامی برای تازه وارد قائل نیستید پس به خودتان زحمت ندهید و محکم سر جایتان بنشینید تا نظم مجلس برقرار باشد.سر تکان دادن از راه دور برای تازه واردان برای ادای احترام ، خارج از وصف آیین نگارش مطالب این سایت است .صحبت کردن در مورد تازه واردان یا با آرنج به پهلوی کناردستی زدن، نشانی از عدم آگاهی نسبت به آداب تشریفات همایش است .

۶)     سخنرانی همکاران را گوش دهید:

همیشه قبل از سخنرانی خود در سالن همایش حضور داشته باشید و به سخنرانی سخنران قبل از خود گوش دهید.بعضی از همکاران بر این باورند که سخنران نباید قبل از سخنرانی دیده شود.این شیوه شاید برای سخنرانانی که تنها سخنران سمینار هستند جالب باشد ولی با فرهنگ و شیوه مراسم در ایران مطابقت ندارد و بنده پیشنهاد نمی دهم.

۷)     بعد از سخنرانی در فضا بمانید:

سخنرانانی که بعد از اتمام سخنرانی خود فضای مراسم را بلافاصله ترک می کنند از دید مخاطبان انسان های مغرور و بدون اتیکت شناخته می شوند. مهم نیست رتبه علمی شما چیست چون رتبه شما از مجموع رتبه مخاطبان کمتر است.

index

۸)     موقعیت طلب نباشید:

سخنرانان دیگر و مقامات مدعو هم مانند شما به تنفس و استراحت نیاز دارند.موقع تنفس یاد بگیرید برای سخنرانان فضای آرامش و تجدید قوا ایجاد نمایید. این موضوع نباید مانع از گسترش ارتباطات موثر قلمداد شود.

۹)     به زمان همکاران و عوامل اجرایی ارزش قائل شوید:

هیچ گاه بیشتر از زمان خود سخنرانی نکنید. این از اولین علائم نقض حقوق مدرن محسوب می شود. یادتان باشد سخنرانی اضافی شما علاوه بر ناخشنودی مخاطبان، باعث به هم ریختن برنامه های عوامل اجرایی و دیگر سخنرانان خواهد شد.

در مواقع پرسش و پاسخ در هنگام سخنرانی لازم نیست همه پرسش ها را جواب بدهید و گاهی لازم است با دادن آدرس منبع و یا قول دادن به مخاطبان برای دادن پاسخ علمی در سایت خود و یا ارسال جواب به ایمیل علاقه مندان علاوه بر رعایت و مدیریت زمان مخاطبان ، ارتباطات خود را گسترش دهید.یادمان باشد در یک همایش ۱۰۰۰ نفری یک دقیقه اضافی یعنی هدر دادن ۱۰۰۰ دقیقه ارزشمند .

0x600

۱۰) بر روی نام همکاران کلید نکنید:

شپش اگر در سخنرانی خود خواستید از سخنران قبلی مطلبی را تایید یا رد نمایید ؛ تنها یک بار نام ایشان را ببرید و از نام بردن مکرر ایشان خود داری نمایید.نام بردن از اساتید فن همیشه قابل تقدیر و نشان حق شناسی شماست.

خیلی از سخنرانان بعد از اجرای سخنرانی دچار نوعی غرور می شوند و از ارتباط با دیگران غافل می شوند.این سخنرانی ها خیلی زود فراموش می شوند ولی ارتباط خوب شما با مخاطبان ماندگار خواهد ماند. مخصوصا ارتباط موثر با استادان و پیشکسوتان حاضر و ادای احترام به آنها به عنوان شخصی با آداب معاشرت بالا تلقی می گردد.در جواب تمجید و تعریف استادان خاضعانه ادای احترام نمایید.

۱۱)نظام آراسته باشید:

نظام آراستگی شما در همه ی احوال نشان شخصیت شماست و در همایش ها نمود بیشتری دارد. حضور در همایش ها باید به عنوان مراسم رسمی و دولتی تلقی گردد و از پوشش غیر رسمی و غیر اداری برحذر بود.از در دست داشتن دسته کلید، تلفن همراه و یا تسبیح جدا خود داری نمایید.در مراسم رسمی که با حضور مقامات عالی نظام برگزار می شود کسانی در حال تسبیح خوانی دیده می شوند که جای تامل بسیار دارد. برداشت من این است آنها در حال تسبیح هستند و سخنرانی مقام اول کشور را گوش نمی دهند و این صحیح نیست. حالت دوم این است که آنها در حال بازی کردن با تسبیح هستند که این عذر بد تر از گناه تلقی می گردد.

Democratic National Convention: Day 2

  1. همیشه شان مجلس را در نظر داشته باشید:

گاهی شاید مخاطبان به لطیفه های شما بخندند ولی این نباید شما را به اشتباه بیندازد تا بی محابا هر حرفی را بزنید. خنداندن مخاطبان همیشه نشان موفقیت شما نیست .هدف مراسم را در نظر داشته باشید و در مسیر هدف به ایراد سخنرانی و یا خنداندن مخاطبان اقدام نمایید. در مراسمی که همین اواخر حضور داشتم سخنران مدعوی از سیگار کشیدن خود در توالت سخن گفت. همه خندیدند ولی آثار سخنرانی او بازتاب خوبی در نظر مخاطب به عنوان یک سخنران انگیزشی نداشت. به نظر من سخنان این سخنران تداعی کننده ۷۰۰ مدل توالت شد و رشته افکار را از هم گسست.

هر اندازه جهان شمول و عالمانه سخن بگویید گاهی اوقات یک کلمه تمام وجهه و لایه های درونی شما را نشان می دهد و در انظار مخاطبان به عنوان یک فرد متفاوت جلوه می نمایید. این کلمات اکثرا منفی ،مبتذل و یا عامیانه هستند.لسان الغیب در دیوان ارزشمند حافظ یک کلمه رکیک نمی آورد .به طور مثال کلمه ” خ ر” در دیوان وی دیده نمی شود و هر چه است مضامین دقیق و نکته های ظریف عرفانی است و این باعث شده است تا دیوان حافظ مسحور قلب ها بشود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۸/۱۴
  • ۱۹۵ نمایش
  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی