هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

مدیریت هتلداری

پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۸ ب.ظ

مدیریت هتلداری

تعریف هتل

ریشه کلمه هتل |Hotel  واژه فرانسوی Hôtel  است که خود برگرفته از کلمه Hôte به معنای مهمان بوده است . Hôtel در زبان فرانسه به ساختمان های بسیار پر بازدید اطلاق می شد. در گذر زمان و با ورو داین کلمه به زبان انگلیسی مفهوم این کلمه در کاربرد تغییر کرده و به ساختمان هایی که به منظور اسکان مسافران در نظر گرفته شده بودند اطلاق شد . امروزه این کلمه به یک کلمه بین المللی تبدیل شده است .  واژه هتل در زبان فارسی با کلمه مهمانسرا معادل سازی شده است اما به دلیل رتبه بندی هتل های بزرگ با استانداردهای روز دنیا و استفاده از کلمه هتل ، کلمه مهمانسرا تنها برای هتل هایی که از استنداردهایی پائین تری برخوردار هستند مورد استفاده قرار می گیرد . 
در تعریف هتل با ملاک های امروز دنیا می توان گفت هتل نوعی اقامتگاه استیجاری است برای مدت زمان محدود در اختیار مسافران و گردشگران قرار می گیرد . مسافران در هتل ها در ازای دریافت خدمات مورد نظر موظف به پرداخت مبالغی که از قبل توافق شده هستند . امکانات هتل ها با توجه به سطح استاندارد آن ها ارائه می شود . از خدمات جانب هتل ها می توان به رستوران جهت سرو غذا ، کافی شاپ ، خدمات خشکشوی ،استخر ، سالن ماساژ ، سالن ورزشی ، سالن اجتماعات و غیره و غیره اشاره کرد . 

تاریخچه هتل 

شاید جالب باشد بدانید قدیمی ترین هتل جهان با قدمتی 320 ساله هتل عباسی اصفهان است . این بنا از یادگارهای دوران صفوی دراین شهر است و با این که هنوز به دلیل عدم اقدام مسئولان از سوی سازمان یونسکو به ثبت جهانی نرسیده است اما با توجه به قدمت به اثبات رسیده آن قدیمی ترین هتل دنیا است .

مدیریت هتل

مدیریت هتل 

مدیریت هتل که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تحت عنوان رشته مدیریت هتلداری در بسیاری از مراکز دانشگاهی و آموزشگاهی در قالب دوره های آموزشی ارائه شده است رشته ای جدید به حساب می آید . 
با توجه به این که امروزه در بسیرای از هتل های جهان و به ویژه در هتل های سطح بالا خدمات مختلفی به مسافران ارائه می شود مدیریت هتل می بایست تسلط کامل و جامعی بر کلیه این امورات داشته باشد . 
رشته مدیریت هتل یکی از رشته هایی است که در طول دوره های آموزشی فراگیران را با مهارت های مورد نیاز در گرایش متفاوتی آشنا می کند . 

بازار کار مدیریت هتل 

کشور ما ایران یکی از کشورهایی است که از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیار زیادی برخوردار است و همچنین در سال های اخیر دولت ایران نیز در راستای سرمایه گذاری در زمینه جذب گردشگر اقدامات موثری انجام داده است که همه این عوامل در کنار هم منجر به رونق گرفتن بازار صنعت گردشگری شده است . 
مدیریت هتل یکی از حرفه هایی است که با توجه به عنایت دولت و روند روبه رشد بازار صنعت گردشگری با آینده ای درخشان روبرو خواهد بود . فارغ التحصیلان دوره های آموزشی مدیریت هتلداری علاوه بر مدیریت هتل ها می توانند در پست مدیریت کلیه مراکز تفریحی ، توریستی و گردشگری نیز مشغول به کار شوند . 
با توجه به این که کشور ما دارای اماکن توریستی و گردشگری بسیار زیادی است در نتیجه فارغ التحصیلان رشته مدیریت هتلداری می توانند پس از گذراندن دوره های آموزشی مدیریت هتلداری و کسب مدرک مدیریت هتل برای ورود به این عرصه های شغلی اقدام نمایند . 

دوره آموزشی مدیریت هتل

ویژگی های ورود به حرفه هتلداری

 با توجه به این که  یکی از فاکتورهای بسیار موثر در کسب موفقیت های شغلی هماهنگی تیپ شخصیتی افراد با شغل و حرفه آن ها می باشد و با توجه به این مهم که شغل مدیریت هتل به دلیل گستردگی و تنوع وظایف و مسئولیت های مربوط به آن یکی از مشاغل بسیار حساس به شمار می رود هماهنگی تیپ شخصیتی افراد با حرفه مدیریت هتل در این عرصه بیش از سایر عرصه ها حائز اهمیت است . 
در ادامه به بررسی تیپ های شخصیتی مناسب و هماهنگ با نوع مسئولیت های مدیریت هتل بر اساس تست MBTI اشاره خواهیم کرد . 
 اولین تیپ شخصیتی هماهنگ با نوع مسئولیت ها و شرح وظایف مدیر هتل تیپ شخصیتی ENFJ است . تیپ شخصیتی ENFJ یک تیپ شخصیتی کاملا مستقل است ، از برقراری ارتباط با دیگران لذت می برد و بسیار استقبال می کند . این تیپ شخصیتی در کار خلاقیت های فردی زیادی نشان می دهد . 
دومین تیپ شخصیتی مناسب با شرح وظایف و مسئولیت های پست مدیریت هتل تیپ شخصیتی ENFP  است . تیپ شخصیتی EFNP را می توان یک کارفرمای مادر زادی به شمار آورد . این تیپ شخصیتی از کار کردن به صورت مستقل لذت می برد و از آزادی و اختیار عمل در یک روند کاری مستقل لذت می برد .
سومین تیپ شخصیتی که برای احراز پست مدیریت هتل مناسب است تیپ شخصیتی ENTJ است . افرادی که تیپ شخصیتی ENTJ  دارند از کار کردن در دنیای بازرگانی و تجارت بسیار لذت می برند . استقلال ، رهبری ، قدرت و اقتدار از علایق کاری این افراد به شمار می رود . این تیپ افراد غالبا برنامه ریزی های بلند مدت دارند و از همکاری با افرادی که به طور مستقل عمل می کنند لذت می برند . 
چهارمین تیپ شخصیتی مناسب برای ورود به حرفه مدیریت هتل تیپ شخصیتی ENTP است . این تیپ شخصیتی افراد را می توان کارآفرینانی مارد زاد دانست . این تیپ افراد با استفاد ه از خلاقیت های فردی خود می توانند منجر به متحول شدن سیستم کسب و کار در یک محیط شوند ، این افراد همیشه به دنبال راه حل هایی جدید و موثر در روند بهبود کار هستند . 
پنجمین تیپ شخصیتی مناسب برای مدیریت هتل تیپ شخصیتی ESTJ  است . این تیپ شخصیتی از کار کردن در دنیای مجازی گریزانند و به کار و فعالیت در دنیای واقعی علاقه دارند و از این رو انجام کارهای ملموس و قابل رویت از اولویت های فردی آن ها به شمار می رود . این افراد علاقه دارند نتیجه کار و فعالیت خود و تیم تحت سرپرستی خود را به صورت عینی مشاهده کنند . 
و در نهایت آخرین تیپ شخصیتی مناسب برای احراز پست مدیریت هتل تیپ شخصیتی ESFJ است . از خصوصیات بارز این تیپ شخصیتی سرعت تحول در روند انجام کار است . این تیپ شخصیتی نیز از برقراری تماس با افراد مختلف لذت می برند . 

مدرک مدیریت هتل

دوره های آموزشی مدیریت هتل 

مدیریت هتل که رشته ای به نسبت جدید است بواسطه استقبال قابل توجه علاقه مندان و فراهم بودن شرایط کاری مساعد به سرعت در بسیاری از مراکز دانشگاهی و همچنین مراکز معتبر آموزشگاهی برای فراگیران ارائه شد . 
یکی از این مراکز معتبر آموزشگاهی که در راستای پاسخگویی به نیاز متقاضیان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت هتل کرده است ، مرکز آموزش مجازی پارس است . فراگیران پس از شرکت در دوره های آموزشی مرکز آموزش مجازی پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت و قابلیت های مورد نیاز در انتهای دوره موفق به اخذ مدرک معتبر مدیریت هتل نیز خواهند شد . 
با توجه به بازار کار پر رونق این حرفه و شرایط مساعد برای گذراندن دوره های آموزشی مدیریت هتل و اخذ مدرک مدیریت هتل شرکت در این دوره های آموزشی به کلیه علاقه مندان به این حرفه توصیه می شود 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۰۳
  • ۱۸۳ نمایش
  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی