هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

مدیریت امور اداری

پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۹ ب.ظ

مدیریت امور اداری

مدیر امور اداری کیست ؟

مدیر امور اداری یک سازمان شخصی است که که وظیفه هماهنگ سازی و هدایت تمامی قسمت های خدمات اداری یک سازمان را بر عهده دارد . در شرکت ها ، سازمان ها و ارگان های کوچک که حجم و ترافیک کاری آن ها کم است کلیه این امور می تواند توسط یک شخص انجام و مدیریت شود اما در سازمان ها و ارگان های بزرگ با حجم کار بالا و ترافیک کاری سنگین مدیر امور اداری این وظایف به صورت طبقه بندی شده به کارمندان و پرسنل بخش های مختلف امور اداری واگذر می شود و مدیر امور اداری وظیفه نظارت ، ارزیابی ، هدایت و هماهنگی این امور را بر عهده دارد .
با توجه به این مساله که حیطه فعالیت ها و مسئولیت های مدیر امور اداری بسیار گسترده و وسیع است و همچنین با توجه به این که ایجاد هماهنگی ،هدایت امور ، برقراری نظم نقش به سزایی در روند پیشرفت سازمان ها و افزایش راندمان کاری آن ها خواهد داشت می توان ادعا کرد پست مدیریت امور اداری یکی از پست های کلیدی ، حساس و بسیار مهم در هر سازمان به شمار می رود . بنابراین در صورتی که پست مدیریت امور اداری در یک سازمان به یک فرد شایسته با تحصیلات و قابلیت های مورد نیاز این پست واگذار شوند می توان از روند صحیح و سریع امور در این حوزه از فعالیت های سازمان اطمینان خاطر حاصل کرد .

مدیریت امور اداری

شرح وظایف مدیر امور اداری

شرح وظایف مدیریت امور اداری در یک سازمان با توجه به خط مشی آن سازمان تعریف می شود . اما به طور کلی شرح وظایف ارائه شده برای مدیران امور اداری بسیار حساس  و گسترده است در ادامه به اختصار به برخی از مهمترین این وظایف اشاره خواهیم کرد .
بررسی و ارزیابی نحوه عملکرد تجهیزات ، ارزیابی فرسودگی دستگاه ها و تجهیزات سازمان ، سنجش و ارزیابی میزان کاهش راندمان کاری سازمان در اثر فرسودگی تجهیزات ، ارزیابی هزینه های لازم به منظور به روز رسانی تجهیزات سازمان همه در حوزه وظایف ، مسئولیت و اختیارات مدیر امور اداری به شمار می رود . با توجه به حساسیت مسئولیت هایی که به آن ها اشاره کردیم در صورتی اداره این امور توسط یک مدیر شایسته و با صلاحیت انجام شود می تواند نقش به سزایی در روند رشد سازمان مورد نظ داشته باشد و بر عکس در صورت اخذ تصمیمات غیر تخصصی و غیر حرفه ایی توسط مدیران امور اداری غیر متخصص و بی تجربه به طور قطع سازمان با کاهش راندمان کاری و مشکلات ناشی از آن مواجه خواهد شد .
از دیگر وظایف و مسئولیت هایی که در حوزه کاری مدییرت امور اداری قرار دارد می توان به امور مربوط به استخدام نیروهای جدید در سازمان ، امورات مربوط به جابجایی و ترفیع پرسنل اشاره کرد . نظارت بر اجرای امور مطابق با آئین نامه های مصوب درون سازمانی ، ارزیابی عملکرد پرسنل در واحد های مختلف سازمان و ارائه گزارش های مصور به هیئت مدیره ، برنامه ریزی و تخمین بودجه مورد نیاز بریا امور رفاهی پرسنل سازمان و غیره نیز در حوزه وظایف و اختیارات مدیر امور اداری در هر سازمان قرار می گیرد .
در بسیاری از سازمان های بزرگ برگزاری مزایدات ، مناقصات ، نظارت بر روند و نحوه عملکرد پرسنل انبار ، نظارت بر روش های نگهداری و انبار کردن مواد اولیه ، تجهیزات ، بررسی میزان رعایت اصول ایمنی و بسیاری موارد دیگر همه و همه در حوزه عملکرد مدیران امور اداری یک سازمان قرار می گیرد .
از آنجا که مدیران امور اداری به سبب طیف وسیع و متنوع مسئولیت ها و وظایف خود با کلیه بخش های سازمان در ارتباط هستند بیشترین ساعات کاری خود را در درون سازمان و بخش های مختلف آن سپری می کنند .
به منظور هرچه شفاف تر شدن شرح وظایف و حیطه مسئولیت های مدیران امرو اداری در ادامه یک لیست مختصر از شرح وظایف پست سازمانی مدیریت امور اداری ارائه خواهیم کرد .

آموزش مدیریت امور اداری

لیست وظایف مدیر امور اداری

کنترل روش  عملکرد کارمندان واحد امور اداری  و ایجاد هماهنگی میان آن
نظارت روند  قراردادهای سازمان  و بررسی امکانات و تجهیزات سازمان یا ارگان طرف قرارداد
بررسی  و تخمین میزان تجهیزات و لوازم مصرفی  مورد نیاز پرسنل از لوازم تحریرتا مواد اولیه و غیره و غیره و نظارت بر چگونگی توزیع و مصرف این تجهیزات
نظارات بر رویه انبارداری  و نگهداری ماشین آلات و تجهیزات
نظارت بر اجرای کلیه استانداردهای بین المللی و قوانین و مقررات تصویب شده در درون سازمان به منظور افزایش ضریب ایمنی در محیط کار و کاهش خسارات ناشی ازعدم رعایت اصول ایمنی .
نظارت بر انجام کلیه امور پرسنلی از قبیل  امور استخدامی، امور داخلی سازمان  مانند ترفیع، جابجایی، پاداش، تنبیه، مرخصی وغیره ،  ارزیابی عملکردپرسنل واحد های مختلف و مقایسه با شاخص استاندار تعیین شده برای آن واحد ، رسیدگی به امور بیمه، وام و...

رشته مدیریت امور اداری

اهمیت مدیریت امور اداری

همانطور که در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم مدیریت امور اداری یک سازمان با توجه حوزه عملکرد و حیطه بسیار گسترده و وسیع مسئولیت ها و وظایف این پست سازمانی یکی از حساس ترین و مهم ترین پست های سازمانی به شمار می رود و آنچه بسیار واضح و مبرهن است این است که هرچه یک پست سازمانی از اهمیت ، حساسیت و مسئولت بیشتر برخوردار باشد به منظور انتخاب یک نیرو برای به عهده گرفتن مسئولیت های این پست می بایست دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد.
هرچه دراین روند دقت و حساسیت بیشتری به خرج داده شوند می تواند منجر به کسب نتایج بهتر و افزایش راندمان کاری پرسنل در آینده خواهد شد و در روند پیشرفت و کسب موفقیت سازمان بسیار تاثیرگذار خواهد بود .
به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان صنایع ، مشاغل ، سازمان ها و ادارت دولتی ، نیمه دولتی و خصوصی در زمینه استخدام مدیر امور اداری حساسیت و دقت زیادی به خرج می دهند . زیرا می دانند با استخدام یک مدیر امور اداری شایسته و کارامد با تحصیلات مرتبط  می توانند بخش وسیعی از مسئولیت های شرکت را به طیب خاطر به مدیر امور اداری واگذار کرده و از روند روبه رشد سازمان خود مطمئن خواهند بود .

رشته مدیریت امور اداری

رشته مدیریت امور اداری که امروزه در بسیاری از واحد های دانشگاهی شامل دانشگاه های دولتی ، آزاد ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، علم کاربردی و بسیاری از مراکز معتبر آموزشگاهی برای علاقه مندان ارائه می شود یک رشته به نسبت جدید است .
از آنجا که حوزه مسئولیت های مدیران داخلی در سازمان ها بسیار گسترده و وسیع است و برای احراز این پست افراد نیازمند آشنایی و تسلط بر بسیاری از حوزه های کاری هستند ، کسب دانش و مهارت لازم برای ورود به این از ملزومان احرازپست سازمانی مدیریت امور اداری به شمار می رود . 

بازار کار مدیریت امور اداری

در سال های اخیر باتوجه تاثیر نقش کلیدی و حساس مدیر امور اداری بر روند اجرای امور در سازمان ها که منجر به افزایش چشمگیر راندمان کاری پرسنل و در نهایت راندمان کاری سازمان شده است ، بسیاری از سازمان ها و ارگان ها استخدام یک مدیرامور اداری شایسته و کارآمد را به عنوان یکی از اولویت ها خود در نظر گرفته اند .از این رو فارغ التحصیلان رشته مدیریت امور اداری و افرادی که دوره های مدیریت امور اداری را در مراکز معتبر آموزشگاهی گذرانده باشند و موفق به اخذ مدرک مدیریت امور اداری شده باشند می توانند شانس خوبی بری ورود به بازار کار داشته باشند .

دوره آموزشی مدیرامور اداری 

با توجه به بازار کار رو به رشد مدیریت امور اداری ، وجود موقعیت های شغلی بسیار مناسب برای مدیران امور اداری حقوق و مزایای  مطلوب این شاغلان در این پست سازمانی ، دوره های آموزشی مدیر امور اداری با استقبال بسیار چشمگیر متقاضیان روبرو شده است .
در راستای استقبال قابل توجه متقاضیان از دوره های آموزشی مدیریت امور اداری  برخی مراکز معتبر آموزشی اقدام به برگزاری دوره آموزش مدیر امور اداری کرده اند .
یکی از این مراکز معتبر آموزشی مرکز آموزش مجازی پارس است که علاقه مندان را در راستای کسب موفقیت همراهی می کند . فراگیران پس ازحضور در دوره های آموزشی مدیریت امور اداری مرکز آموزش مجازی پارس علاوه بر کسب دانش ، مهارت ، توانایی و قابلیت های مورد نیاز به منظظور ورود به این عرصه موفق به اخذ مدرک مدیر امور اداری نیز خواهند شد وواجد شرایط مورد نیاز برای ورود به بازار کار و پذیریش مسئولیت های سنگین این پست سازمانی به شمار خواهند آمد .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۰۳
  • ۶۱۸ نمایش
  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی