جذب مشتری یک هنر است ! ولی کار هر هنرمند نیست !
جذب مشتری یک هنر است ! ولی کار هر هنرمند نیست !
برخی از مشترکین پنل های اس ام اس معتقداند ارسال اس ام اس تبلیغاتی تا کنون برایشان بازده نداشته و علاوه بر عدم افزایش مشتری بر هزینه هایشان نیز افزوده است ولی بسیاری از مشترکین پنل اس ام اس بر این نکته باور ندارند و روزانه تا ۱ میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال میکنند ؛ به گونه ای که حتی بسیاری از هزینه های تبلیغاتی و بازاریابی خود را حذف نموده اند تا بتوانند هزینه ارسال اس ام اس تبلیغاتی را پوشش دهند .
براستی تفاوت این دو نوع مشتری پنل پیامک در چیست ؟
تبلیغات یک عامل موثر در جذب مشتری است . این را همه قبول دارند ولی روش و نحوه تبلیغات از خود تبلیغ موثر تر است . بطور مثال اگر شما متن طولانی تری را برای ارسال اس ام اس انتخاب کنید مسلما تاثیر کمتری از متن کوتاه دارد و یا در صورتی که متن فانتزی تری را انتخاب کنید باز هم بر تاثیر تبلیغات پیامکی خود افزوده اید . در این مقاله تلاش شده است تا به نحوه طراحی متن اس ام اس تبلیغاتی بپردازیم تا شما به عنوان مدیر یک کسب و کار و یا مدیر بازاریابی و تبلیغات بتوانید بهترین متن را برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی خود طراحی کنید .
کلمات ابتدای پیامک تبلیغاتی چگونه باشد ؟
تاثیر کلمات اول متن پیامک شما در این است که مخاطب شما اولین چیزی را که از یک پیامک میخواند ابتدا چند کلمه اول پیامک است و بعد شماره فرستنده پیامک! این به آن معناست که شما با کلمات شروع کننده میتوانید مخاطب را جذب کنید تا باقی متن پیامک شما را بخواند . سعی کنید برای طراحی متن پیامک تبلیغاتی از سلام ؛ با عرض سلام ؛ احتراما ؛ دوست عزیز ؛ به اطلاع میرساند ؛ پیروی ؛ اعضای محترم و خلاصه واژه های مخصوص شروع نامه های اداری استفاده نکنید و بیشتر از چند کلمه مرتبط با صنف خود در شروع پیامک استفاده کنید .
کلماتی برای شروع پیامک تبلیغاتی به عنوان مثال :
- چطوری ؟
- آرامش را به ارمغان میاوریم !
-توجه ! توجه !
- پیشتاز میشوی !
- شرکت میکنی ؟
- دوست من!
-ساده و موثر !
-برنامه تبلیغ شما چیست؟
-برنامه کسب و کارتان چیست؟
-به یادماندنی میشوی!
-قهرمان منی!
-چرا همیشه میخری؟یکبار بفروش!
-فروشنده مورد اطمینان شما هستیم!
-سرعت این ماشین فوق العادست !
-پس از فروش ما با کار داری!
-امشب شام چی میخوری!
-کتاب یک دوست واقعی!
-تعمیرات!تعمیرات!
-کامپیوتر و خراب کردی؟
-بازم که شامپو نخریدی!
-مایع ظرفشویی تموم شد؟
-از سوپر چی بخرم؟
-سلام به تو که منو یادته!
ادامه متن پیامک تبلیغاتی چطور باشد ؟
حال که به واژه های شروع کننده متن پیامک پرداختیم برای ادامه متن اس ام اس تبلیغاتی چه کنیم ؟ بطور معمول پیامک های تبلیغاتی ۱ پیامک ۷۰ کاراکتری است که بصورت فارسی تایپ میشود . بهتر است در ادامه متن پیامک به اصل مطلب بپردازید . اصل مطلب در پیامک تبلیغاتی یعنی اینکه دقیقا نام محصول یا خدمت و یا جشنواره خرید و میزان تخفیفی که قرار است به مشتریان جدید شما داده شود را بنویسیم . منظور از نوشتن حتما استفاده از پایه و پیرو و فعل و فاعل نیست ! در طراحی متن پیامک در بسیاری از موارد نیازی نیست حتما جمله خود را با فعل یا فاعل و یا رعایت نکات دستور زبان ادبیات فارسی تایپ کنیم. تعداد کاراکترها محدود و مخاطب ما نیز کم حوصله میباشد ؛ پس باید اصل مطلب را در حد کلمه و عدد نوشته و در خط یا دو خط بعدی نیز نحوه ارتباط با مخاطب بیان شود.
بطور مثال برای ادامه تایپ متن پیامک میتوانید از جملات زیر استفاده نمایید :
- از شما دعوت میشود !
-تخفیف فصلی
-۵۰%off
-شروع فروش ویژه !
-قرعه کشی و جایزه !
- فست فود معرکه »
-سرمایه گذاری مورد اطمینان!
-ساده و پرانرژی است نوشابه پرسپولیس!
-نوشابه انرژی زا ردبول»-کتاب جامع صنایع
-کتاب اول تنها کتاب اول در ایران
-چاپ و تبلیغ ایرانیان
-بانک مورد اطمینان شما
-حامی تیم ملی در المپیک(روغن موتور کاسترول)
-کتاب های تخصصی پزشکی
-ناشر کتابهای مهندسی پزشکی
-پوشاک پاییزه ایکات
-پوشاک ماکسیم با تخفیف پاییزه
- ساز و آواز نوای تار
-کلاس های تابستانه کودک شما
- قرعه کشی ما فقط برنده داره
- زمین۱۰۰۰متری در آبسرد دماوند
-سوپرمارکت پاسداران تا شعاع۴کیلومتری تحویل رایگان دارد
-شیفته خوراکی های خوشمزه میشوید درفسد فود سند باد
-خدمات مجالس و مراسم
-برگزارکننده مراسم عروسی
- خدمات مجالس و تشریفات
پایان متن پیامک تبلیغاتی و سخن آخر!
اگر مخاطب شما به پایان متن پیامک شما رسیده باشد یعنی ۹۰% موفق شده اید و بهترین بازده نصیب تان شده است . ولی برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود میتوانید باز هم با ساده سازی و راحت کردن کار برای مخاطب خود ؛ تعداد بیشتری از مخاطبان را جذب پیامک تبلیغاتی خود کنید . روشهای ارتباطی شما برای ارتباط مخاطب با شما چیست ؟ تلفن خود را در انتهای متن پیامک مینویسید یا شما یک وب سایت فعال دارید و میخواهید کاربر با مراجعه به وب سایت اطلاعات بیشتری را کسب کند ؟ و یا به مخاطب خود پیشنهاد میکنید عدد۱ یا عدد ۲ یا هر کاراکتر دیگری را برای شما پیامک کند تا شما در اولین فرصت با متقاضی تماس حاصل نمایید ؟
هر کدام از روشهای فوق را بر گزینید مسلما تعدادی مخاطب با شما ارتباط خواهند گرفت ولی بهترین روش طبق آمار کارشناسان بازاریابی و تبلیغات الکترونیکی چیست ؟ بهتر است برای روشهای ارتباطی در انتهای متن پیامک خود بهترین گزینه را برگزینید تا با وجود وقت زیادی که در طراحی متن پیامک صرف نموده اید از حداکثر تاثیرگذاری بهره مند شوید .
چه عوامل و ابزار ارتباطی بازده پیامک تبلیغاتی را افزایش میدهد ؟
1- داشتن وب سایت فعال دارای اطلاعات متن و تصویری مفید میتواند بازده پیامک تبلیغاتی را تا ۲۰% افزایش دهد .
۲- بهتر است به کلیه مخاطبینی که عدد۱ یا عدد۲ یا هر کاراکتری را برای شما پیامک میکنند تماس از طرف شما انجام شود. (این سرویس نیاز به پشتیبانی از طرف پنل پیامک شما دارد و معمولا با نام فیلترینگ پیامک یا منشی پیامکی یا پیامک خودکار و انتقال پیامک روی موبایل و ایمیل کارایی دارد)
۳- ساده ترین روش ارتباط و سنتی ترین روش ارتباط متقاضیان با شما نوشتن تلفن ثابت یا همراه است . اگر وب سایت ندارید یا امکان کدگذاری را ندارید سعی کنید تلفن ثابت بنویسید و از گذاشتن شماره همراه پرهیز کنید . اغلب افراد برای خرید ترجیح میدهد تا شخصی مذاکره کنند که با تلفن ثابت تداوم کسب و کار خود را به اثبات برسانند .
4. برخی تبلیغات برای برند سازی یا دعوت برای شرکت درهمایش ارسال میشود . بهتر است محدوده آدرس مربوط به میدان یا منطقه و محله باشد و ادامه آدرس را بطور کامل ننویسید . مثلا کنار تلفن بنویسید : ونک ؛ ملاصدرا ؛ میرداماد ؛ سیدخندان ؛ پاسداران یا تهرانپارس و
- ۹۷/۰۴/۱۶
- ۲۱۸ نمایش