هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هادی عربی گل - مدرس و مشاور ، مدیر هتلداری و جهانگردی

هادی عربی گل - مدیر ، مشاور ، مدرس و کارشناس هتلداری

هـادی عـربی گل
مدرس ،کارشناس خبره محلی هتلداری و گردشگری کد 868 ، مشاور در رشته های هتلداری و جهانگردی
رئیس کمیسیون بازرسی ، ارزیابی ، نظارت و رسیدگی به شکایات جامعه حرفه ای هتل آپارتمانهای خراسان رضوی
دکترای حرفه ای کسب و کار (DBA) گردشگری از دانشگاه پیام نور مشهد
مدیریت بازرگانی و سیاستگذاری فروش شرکت تعاونی گردشگری هشتمین مسیر
مدیریت میانی و مشاور در تجهیز ، راه اندازی و بهره بره هتل لشکر 10 سپاه سید الشهدا
مشاور و مدیر زائر سرای باران (هتل باران ) شرکت قطارهای مسافربری رعد
مدیر و مشاور تجهیز و راه اندازی هتل آپارتمان ابرار خیابان امام رضا
مدیر و مشاور هتل آپارتمان کرانه
مدیر فروش تورهای سوریه - صبح پرواز مشهد
نماینده سازمان دانش آموزی شهر تهران
نماینده و مسئول فروش هتل کینگ تایم سوریه – دمشق زینبیه
نماینده و مسئول سیاستگذاری فروش شرکت پارسیان – طرف قرارداد شرکت پایاپارس نمایشگاه بین المللی مشهد
مدیر سیاستگذاری و بازاریابی فروش شرکت هتل پردیس
مدرس رشته هتلداری در هنرستان هتلداری همای سعادت
مدرس در مرکز آموزش هتلداری و جهانگردی رنگین سپهر هشتم
نماینده و مشاور اسکان خانواده های قرارگاه 63 خاتم الانبیاء استان تهران
مسئول تورهای دانش آموزی شهر تهران مستقردر دفتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی افرا گشت
مسئول اسکان همایش مدیران هتل های کشور در هتل پارس مشهد
مدرس تخصصی الگوهای رفتاری و آداب معاشرت در صنعت هتلداری
مدرس تخصصی متصدی فرانت آفیس ، متصدی البسه و بازاریابی و سیاستگذاری فروش
مدرس تخصصی در مرکز هتلداری همیار هتل
مدرس هتلداری در هنرستان هتلداری و گردشگری هما
معاون اجرایی موسسه آموزشی هما پژوهش توس
مسئول کمیته اسکان چهاردهمین و پانزدهمین و شانزدهیمن جشنواره بین المللی امام رضا (ع)
مدرس ، کارشناس تجهیز هتل بین المللی صدف ( هرات - افغانستان )
مشاور و کارشناس تجهیز واحدهای اقامتی و پذیرایی پالایشگاه گاز ایلام
نماینده مالکین و مدیریت اجرایی هتل ایران زمین
مدیر هتل لاله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مدیر اجرایی واحد بهره برداری از برج اقامتی آراد
عضو انجمن کارشناسان خبره محلی شهرستان مشهد
ارزیاب اقامتگاههای بوم گردی
مدیر عامل شرکت هتلداری و گردشگری هشتمین گل بهشت

شماره های تماس : 09151105825 - 09391105825

www.instagram.com/hadiarabigol


نویسندگان

سوالات درسی مدیریت هتلداری

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ق.ظ

سؤالهای درسی مدیریت هتلداری

1-امرهتلداری وگردش صحیح آن برپایه چنداصل است نام ببرید؟.
2-هتل از چند قسمت تشکیل شده است نام ببرید ؟.
3-چند نفرمیتوانند دوریک میزبنشیند وبدون اینکه بلند صحبت کنند صدای یکدیگررا بشنوند؟.
4-10 مقام مسئول فرانت آفیس که درهتل های بزرگ مشغول کارهستندرانام ببرید ؟.
5-مزایای ریجیستر کارت را نام ببرید؟.
6-چه نکاتی روی شیفت بندی کارکنان تاثیر دارد؟.
7-نقظه تساوی یاسربه سردر هتل چیست ؟.
8-بلوک کردن اتاق به چه منظوری است؟.
9-اصطلاحات خاص بین المللی دررابطه بانرخ هتل رانام ببرید چندنوع پلان وشرح هریک ازپلان ها؟.
10- پیغام دو طرفه درهتل چگونه انجام میشود؟.
11-چگونه روغن خوراکی مسمومیت ایجاد می کند ؟.
12-چگونه میتوان تشخیص دادمرغ مرده راسربریده اند؟
13-چرالاشه گوشت گاو یا گوسفندراآویزان میکنند؟.
14-چگونه میتوان قبل ازبازکردن ملافه متوجه شدملافه دونفره ویایکنفره است و ملافه یا حوله مربوط به کدام طبقه است؟ .
15--چگونه میتوان بسرعت متوجه شدکه خانم اتاقدار RoomMaid وقتی اتاقی رانظافت میکنددرکدام اتاقی مشغول نظافت است ؟.
16-دریافت Deposit به چه منظوری است؟.
17-سیستم وگردش کاردر هتل بمعنی چیست؟.
18-چه نکاتی روی تعدادپرسنل تاثیردارد(5 موردرانام ببرید)؟.
19-حسابداری هتل ازچه طریق انجام میشود؟.
20- نکات ایمنی آسانسورراشرح دهید(5 موردرابنویسید).
21-چگونه میتوان بدون حضور فیزیکی تشخیص داد که گارسن درساعت موظف کارکرده یااستراحت کرده؟.
22- مشهورترین سیستم که درتجارت هتلداری ورستوران توسط مدیران برای انباروموادغذائی تاکیدمیشودرانام ببرید؟.
23-چنانچه هتلی یک سردخانه بالای صفرداشته باشدسبزیجات شسته نشده و موادغذایی پخته شده وشانه های تخم مرغ خام راازنظربهداشتی به چه ترتیبی باید چید؟.
24-صندقداررستوران چگونه میتواندبداندکه چک های رستوران که به گارسن های مختلف داده کدام راوصول کرده وکدام راوصول نکرده ؟.
25-دووضعیت (موقعیت)درهتل راشرح دهیدMinus Position & Plus Position (مثبت ومنفی )؟.
26-فرمول وضعیت رزروبرای روزبعد(فردا)رادرهتل بنویسد؟.
27-برای بدست آوردن میانگین اجاره اتاق ازچه فرمولی استفاده میشود؟.
28-برای بدست آوردن درصد اشغالی هتل در روز از چه فرمولی استفاده میکنند؟.
29-اگرمخارج دسرمخصوص یک هتل 48ریال باشدومدیرهتل با30% مخارج راضی باشدقیمت فروش این دسرچقدرباید باشد؟.
30-فروش مرغ وماهی 742500 ریال است اگرفروش ماهی 202500 ریال باشدوکل فروش رستوران 1350000 ریال باشدچه درصدی (ازکل فروش رستوران بابت مرغ وچه درصدی ازکل فروش رستوران بابت ماهی است )؟.
31-رسپشنیت قبل ازدریافت گزارش خانه داری وضعیت اتاق ها(پریاخالی)رابه سرپرست خانه داری می دهدیاخیر؟.
32-گزارش روزانه سرپرست خانه داری صبح به رسپشن میرسد یاعصر؟.
33- 3 تاازوظایف کاپیتان اردر را بنویسید؟.
34-اهداف مدیریت هتل را بطور خلاصه شرح دهید ؟.
35-درهتل به صورت حساب رستوران چه میگویند به صورت حساب کافی شاپ چه میگویندوصورت حساب نهائی موقع خروج میهمان چه میگویند؟ .
36-دفتر معین چیست ؟.
37 -بارکرBarkerدرکدام قسمت هتل کار میکند؟.
38 -بل بوی Bell Boy درکدام قسمت هتل کارمی کندو وظایفش چیست ؟.
39-3 نوع ازمعروف ترین وساده ترین انواع بودجه رانام ببرید؟.
40-برای اندازه گیری مقدارکارانجام شده درزمینه نظافت هتل به چندطریق میتوان عمل کرد؟.
41- چگونه مجوزبرای مسئول مهندسی صادرمیشودکه برای تعمیر یک اتاق بتواند به همان اتاق یاطبقه برود؟.
42- اعتبارات درهتل بمعنی چیست ؟وبرای چه کسانی وچگونه تعیین میشود؟.
43-از رنگ هادرچه قسمت های ازهتل استفاده میشود؟ 44-خانم نظافتچی اتاقدارRoomMaid وقتی اتاقی رانظافت میکنددرب اتاق باید باز باشد یا بسته چرا؟.
45 -چگونه برای یک سالن رستوران محاسبه میکنندکه چه تعداد میز و صندلی باید سفارش شود؟.
46-فرمول محاسبه زیر بنای ساختمان یک هتل 100 اتاقه 4 ستاره قبل ازساخت رابنوسید؟.
47-اگر فضای معماری ساختمان هتل مثل PANTRY کوچک است چگونه باید فضاایجاد کرد؟.
48-هزینه ساخت یک هتل 3 ستاره راچگونه محاسبه می کنند؟ 49-چه نکاتی درسرعت سرویس دهی تاثیرمیگدارد؟.
50-اگربخواهندهتلی رااجاره کنند چگونه محاسبه می کنند و چه نکاتی را باید در نطرداشت ؟.
51-باتکنولژی جدیدچگونه میتوان متوجه شدمسافری کهCheck Out کرده پس ازچه مدت زمانی اتاق نظافت شده است ؟.
52- سیستم گردش هتل بر اساس معماری هتل ها و تکنو لوژی بکار رفته چه تفاوت های با هم باید داشته باشند؟.
53-ارتفاع پریزبرق دراتاقها ی هتل رابنویسیدوچرا؟.
54-ارتفاع پریزبرق درآشپزخانه هاوحمام هاچقدرباید باشد وچرا؟.
55-کدام محل درآشپزخانه نباید پریزبرق نصب شود؟.
56-کدام محل ها نبایدکلید برق نصب شودچرا؟.
57-ویژیگی های تجهیزات هتل چه تاثیری روی فضای معماری داردیاتاثیرآن برای اداره کردن هتل .تعدادپرسنل. راندمان هتل دارد.؟.
58-اشیاپیداشده مسافرین درچه مدت زمانی می بایست به سیستم واردشود؟.
59-اشیا پیدا شده مسافرین رامیتوان به مسافرازروی آدرس داده شده درریجیستر کارت تلفن کردواعلان کردیاخیر؟.
60- گزارش های رستوران ها چه نکاتی بایددرنظرگرفته شود ؟وچه نکاتی باید در شیت ها مشخص باشد؟.
61-معمولاوقتی مهمانی سرمیزرستوران صورتحساب پرداخت میکندبقیه پولش رابعنوان انعام دریافت نمی کندوگارسن وقتی به صندوق پول صورت حساب راپرداخت میکندبرای اینکه به سرعت به کارش ادامه دهیدوبقیه پول(انعام)رابعداز اتمام کارباصندوقدارحساب کندوهرگزاختلافی بین صندقدار و گارسن پیش نخواهدآمد چه می کنند؟.
62-مدیریت زمانی ازنظرهتلداری چیست ؟.
63- قراردادمهمانی ها چه نکاتی بایددرنظرگرفت ؟.
64-درجشنها ی عروسی چه نکاتی بایددرنظرگرفت ؟.
65-سیستم رزروهتل چگونه است ؟.
66-رزروگارانتی باغیرگارانتی چه تفاوتی دارد؟.
67- قوانین رزرو چیست ؟.
68-ویژگی های Laundry هتل چگونه باید باشدوچه نکاتی روی تجهیزات Laundry تاثیر میگذارد ؟.
69-ساخت میزرسپشن هتل با سیستم دستی یا کامپیوتری یا ماشین NCR چه تفاوتی دارد؟.
70-آیاتجهیزات هتل باتجهیزات یامبلمان منزل یکی است؟ چرا تفاوت دارد؟تفاوت های کلیه تجهیزات چه نکاتی است؟
71-چگونه بایدمسافرراجلب وجذب نمایند2موردراشرح دهید؟.
72-چه نکاتی رضایت میهمان رافراهم می کند؟.
73-درسیستم کاست کنترل اگرفقط یک باربطوراتفاقی مثلا2 شیشه آبلیموشکسته شودیا3کیلو شکرروی زمین ریخته شود چگونه محاسبه می شود؟(شاید مجدااین اتفاق بیافتدوشاید هرگزاین اتفاق نیافتذ)فرمول کاست کنترل رابنویسید.
74-طراحی فرم های گردش کارهتل برچه اساسی است وچه نکاتی رابایدداشته باشد؟.
75-کدام اوراق درهتل بهاداراست ؟ .
76-کنترل های مدیریتی ـدستی –ماشینی –کامپیوتری چه نکاتی رابایدداشته باشد؟.
77-فرق 4 نوع ازانواع هتل راشرح دهید ؟.
78-کنترل تحویل جنس ازانباردربخش آشپزخانه ورستوران چگونه است ؟ .
79-کنترل سودهادر کدام قسمت های هتل است ؟.
80-اتاق کنترل مرکزی درهتل ها به چه منظوری است ؟.
81-شیفت بندی بخشهای هتل چگونه باید باشدوچه نکاتی باید درنظرگرفت ؟وچرا ؟.
82-چیدن تجهیزات آشپزخانه چگونه باید باشد چه نکاتی بایددرنظرگرفته شود؟.
83-نور پردازی هر یک ازبخشهای هتل چگونه بایدباشدوچه نکاتی بایدرعایت شود؟.
84-دسترسی های معماری چه تاثیری برمدیریت هتل دارد؟
85-گردش کاررستوران ازنظر مالی ،اداری،کنترلی چگونه باید باشد؟.
86-چگونه میتوان بایک گزارش درماه کلیه درآمدتمام بخشهای هتل رابه تفکیک روزانه وماهنانه راداشت(تلفن؛ رستوران؛ تریاصبحانه؛ناهار؛شام؛لاندری؛و....(نقدی ونسیه).
87-فرق بین چک رستوران باچک کارمندی چیست ؟که میهمان متوجه شودووجهی پرداخت نکند؟.
88-سیستم وگردش کارهتل چیست ؟آیاتمام هتل هایکسان است ؟ 89-برگ تعمیرات به کدام قسمت های هتل میرود؟ .
90-درهتل های بزرگ کارت شناسائی که برای مسافرصادر میشود به چه منظوری است ؟.
91-گزارش مغایرت درخانه داری هتل به چه منظوری است؟
92-چنانچه مسافری بخواهدجواهربه هتل بعنوان امانت بسپاردهتل چگونه رسیدی برای دریافت این جواهرات خواهد دادکه زمان تحویل امانت مسافرمدعی نشود؟(شاید چواهرات بدلی باشدوهتلدارجواهرشناس نیست).
93-SKIPPER درهتل به چه مسافرینی گفته میشود؟.
94-دیلی یوزDaily Use درهتلداری بمعنی چیست؟توضیح دهید..
95 –علامت اختصاری اتاق غیرقابل فروش (خارج ازسرویس ) درروم رک چیست ؟.
96-نوشو NO SHOW درهتلداری بمعنی چیست ودرکجابکارمی رود ؟ توضیح دهید..
97-هاس شارژ(HC )درهتلداری بمعنی چیست ؟توضیح دهید.
98- وقتی مهمانی اتاقش راعوض کنند( CHANGE ROOM )کدام بخشهای هتل بایددرجریان قرارگیرندوچه نکاتی ممکن است در سیستم تغییرکند؟.
99 -فرمول هزینه روابط عمومی رابنویسید؟.
100-به مسافرینی که بدون رزروواردهتل میشوندچه میگویند ؟
101 –درمعماری ساختمان هتل محل تحویل غذاازآشپزخانه به چه منظوری است ؟5 موردراتوضیح دهید..
102 –چارت سازمانی هتل به چه نکاتی بستگی دارد.که تعیین کننده تعداد پرسنل هتل خواهد بود؟.
103- چه نکاتی تعیین کننده ابعاد واندازه لابی یک هتل درحال ساخت است ؟5 موردرابنویسید..
104- برای تهیه منوغذاباید به چه نکاتی توجه داشت ؟10 موردرابنویسید..
105- ده موردازصفات ممیزه مدیرهتل رابنویسید..
106- یکی ازکنترل های صندوق دارFront Office Cashier هتل بزرگ رابنویسید؟.
107- فرمول میانگین نرخ اجاره برای هراتاق رابنویسید. 108- چنانچه مسافری بخواهد چمدانش رابرای جندروزی تحویل هتل بدهدچه نکاتی بایدرعات شود؟مهمترین نکته رابا3مورددیگربنویسید..
109- فرمول نظافت اتاق های پررابنویسید..
110- فرمول نظافت اتاق های خالی را بنویسید..
111- فرمول زمان برای اتاق های خارج شدهChek Outرا بنویسید..
112-ابعاداتاق های هتل یک ستاره تا2 ستاره ارزان قیمت وهتل های متوسط وهتل های درجه یک وهتل های لوکس را بنویسید..
113- 5 موردازانواع تخت درهتل هارانام ببرید..
114-درچه نوع رستورانی ازنورزیاداستفاده میکنند؟وبه چه دلیل .
115-کدام رنگ نوراصطلاحااشتهاکورکن نامیده میشودودر رستوران نبایداستفاده کردبه چه دلیل ؟.
116-تکنولوژی جدیددرهتلداری چیست ؟.
117-برای برقراری کنترل های لازم وسرویس دهی همراه با کیفیت برترچپیست ؟..
118-باتکنولژی جدید بدون دریافت گزارش خانه داری چگونه متوجه میشونداتاق نظافت شده وآماده برای پذیرش مسافر است؟
119-ارتباط بخشهای هتل چگونه بایدباشدوچرا؟3 بخش را توضیح دهید.
120-گزارش های ضروری کدام هاهستند؟.
121-فرم های که درهتل برای گردش کاربخشها به جریان می افتدچگونه بایدباشد چه نکاتی بایددرفرم های چاپی باشد؟ 122-تاسیسات هتل چگونه بایدباشدوچه نکاتی درزمان ساخت باید پیش بینی شود؟2موردراشرح دهید..
123-دربام هتلی چنانچه رستوران باشد کدام نوع نصب آسانسورهاکه درزیر توضیح داده شده صحیح است .چگونه باید باشد؟.
1.کلکتیو سلکتیو: 2.کلکتیو دان : 3.کلکتیو آپ : 4. روش پلوتنPoloton) : 124- یکی ازویژیگی های مهم ولازم که باید برای آسانسور هتلی که رستوران روی بام دارددر نظر گرفت چیست ؟.
125-جعبه کلیدهای یدک هتل درکدام قسمت هتل نصب میشود؟.
126-درهنگام ساخت هتل درراهرواتاقها برای نصب جعبه آتش چه نکاتی بایدرعایت شود؟ 2 موردراشرح دهید..
127-آشپزخانه هتل شامل چه قسمتهای است ؟ 5 قسمت رابنویسید.
128-بجای کارت مزاحم نشوید یااتاق رانظافت کنیدکه توسط مسافرین به دستگیره درب آویزان میشوداکنون چه میکنندو توضیح دهیدچراازاین کارت هااستفاده نمی کنند؟ .
129-رنگ های استانداردبرای تاسیسات هتل به چه منظوری است؛چرا؟ توضیح دهید..
130 -آبفشانهای اتومات Sprin Klerدرکدام قسمتهای هتل نصب میشود؟.
131- منظورازتایم کیپر Time Keeper درهتل چیست ؟.
132- نکته مهمی که بایدزمان ساخت هتل برای کف Laundry وآشپزخانه درنظرگرفت چیست؟.
133-چه کسانی در هتل نمی توانند کار کنند ؟ 4 مورد را بنویسید..
134-سطح میزرسپشن درصورت کامپیوتری بودن ازطرف رسپشنیست چه ویژگی های بایدداشته باشد؟وتفاوت عمده با سیستم روم رک درچیست ؟توضیح دهید..
135- کنفرانس (Conference) را توضیح دهید..
136- کنگره (Congress) را توضیح دهید ..
137- سمپوزیوم (Symposium)را توضیح دهید..
138- سمینار (Seminar) را توضیح دهید..
139- میز سرویس (استیشن) Service Desk به جه منظوری است 3 مورد را بنویسید؟.
140- رویدادهای ناگواری که درهتلها اتفاق میفافتد و اغلب موجب آسیب رسیدن به کارکنان میگردد 8 مورد را بنویسید ؟.
141-بخشهای که برای هتل درآمد ندارند4 مورد را نام ببرید؟ 142-برای بدست آوردن % مخارج هتل ازچه فرمولی استفاده میکنند؟.
143-Grease Drop آشپزخانه درکجا(کدام محل )باید قرار گیرد؟چرا؟.
144-ازدیگ بخار Laundry به غیرازلاندری جه استفاده ای درهتل میتوان کرد؟ توضیح دهید..
145- ارتباط بین رسپشنیست بابل بوی باچه وسیله ای است ؟ چرا؟.
146-ویژگی های گریل روم را شرح دهید ؟.
147-فضاهای لارم معماری سونا را نام ببرید؟.
148-اگر قراراست روم سرویس (Room Service)درمعماری ساختمان پیش بینی گرددخدمات روم سرویس رابایددرکدام قسمت هتل اختصاص داد؟ .
149-هتل بنگلو به چه هتلی می گویند؟.
150- تمبربرای سردخانه موادغذایی هتل برای چه منظوری است؟شرح دهید..
151-چنانچه هتلی برای بازسازی حمام اتاقها که مثلا لوله آب راعوض کندونخواهدازنظرهزینه تمام کاشی های حمام را تعویض کندازنظرطراحی چه می کند ؟.
152-Linen Room درکدام قسمت هتل است و به په منظوری ؟ 153-هتل های که Room Service پیش بینی نکرده اند یا ندارند برای رفاه حال مسافرین واضافه نکردن پرسنل و فروش روم سرویس چه پیشنهادی می کنید ؟.
154-برای صرفه جویی درتجهیزات آشپزخانه(خدمات دهی)وکم کردن تعدادپرسنل موقع ساخت هتل چه بایدکرد؟.
155- جهت صرفه جویی چراغهای محوطه چه باید کرد؟.
156- سالا ماندر برای چه منظوری است ؟.
157- بن ماری برای چه منظوری است ؟.
158- مساحت فضای مورد نیازآشپزخانه درهتلهای معمولی را چگونه محاسبه می کنند؟.
159 درلابی و رستوران وکافی شاپ و سالنها برای Paging هرچند متردرسقف باید بلندگو نصب شود تا صدا یک نواخت باشد؟.
160-ارتفاع دیوارکوب هادراتاق ها یاراهروهاوکلیه قسمتهای هتل چقدربایدباشد؟ .
161-ارتفاع چراغ بالای آینه دستشوئی اتاقهاچقدرباید باشد؟ .
162-دربازسازی هتل چه اهدافی دنبال می شود5 مورد را بنویسید؟.
163- درب سرویس های عمومی (توالت ها)درهتل بایدبطرف تو بازشودیا بیرون ؟چرا.
164- بخشهای های که هتل میتواند برای اداره کردن آن بخش به پیمانکار بسپاردرانام ببرید ؟.
165- برای هتل های که سیستم شبکه LAN ندارندگردش کامل بن را شرح دهید وبن چند نسخه است ؟.
166-کاست یک مرغ را چگونه محاسبه می کنندکه ازگردن وبال ممکن است سالادالویه وازآب بدست آمده سوپ تهیه کنندوبرای هتل سالادالویه وسوپ دارای ارزش ودرآمداست ودرمقابل نان ویخ ونمک فلفل برای هتل هزینه است و وجهی دریافت نمی شودچگونه محاسبه میشود؟فرمول را بنویسید.
167-VOID در هتل به چه معنایی است و درچه زمانی انجام میشود ؟.
168-دربعضی هتل های بزرگ کدام بخش معظم ترین قسمت آن از نظرفعالیت هابودجه تعدادپرسنل وساعت کاراست ؟.
169-آسان ترین روش کنترل بودجه بندی کدام است ؟.
170-بودجه رادرهتل براساس چه معین وحساب می کنند؟.
171-بخش غذاونوشابه ازچند بخش تشکیل شده است ؟
172-میزان کیفیت ارائه خدمات دریک هتل یارستوران ازچه تساوی بدست میاید؟ فرمول رابنویسید.
173-مسافرینی که حساب آنها Debit می شودازکجامتوجه وچه بایدکرد؟
174-وقتی میهمان VIP به هتل واردیارزرومی شودکدام مسئولین بایددرجریان قرارگیرند؟.
175-به چه دلیلی بعضی مواقع درصداشغالی هتلی از100 بالا ترمیشود؟
176-آیابرای انتخاب و خرید نرم افزارهتلداری بدون نام تحلیل گریااقتباس از نرم افزار های هتلداری خارجی دارای ارزش است و میتوان برای هتل انتخاب کرد؟ .
177-سیستم گردش کارهتل راچه کسی بایدتعیین کند؟چه اطلاعاتی بایدداشته باشد؟ توضیح دهید
178-آیا برنامه نویس کامپیوتر میتواند تائید کننده برنامه نرم افزارهتلداری باشد؟موردتائید چه کسی باید باشد؟ توضیح دهید.
179-برای انتخاب صحیح نرم افزارهتلداری قبل از خریدیا بستن قراردادبرای نصب سیستم نرم افزارمهم ترین نکته ای که بایدتاکیدداشته وسؤال شودچیست؟چراتوضیح دهید؟
180- برای اینکه ساعت وزمان های خلوتی رستوران را پر کنندوازاین بابت سودکنند چه باید کرد؟.
181-وجهی ازبابت روغن زیتون،آب لیمو، قند،شکر،سماق،نان، یخ ،نمک و فلفل ازمیهمان دریافت نمی شودوامکان اینکه تا زمان سروازبین برود یاروی زمین بریزدوغیرقابل استفاده شودوجوددارد.درسیستم کاست کنترل چگونه محاسبه میشود؟
182-3 عمل اساسی وبنیادین به عهده مدیریت رستوران هتل است نام ببرید.
183-آموزش ضمن خدمت ضروریست به چه دلیلی کسانی که هرگز مدیریت هتلی راعهده دارنبوده اندیاتجربه ای درامور هتلداری ندارندنمی توانندآموزش هیچ بخشی ازکارکنان هتل رابه عهده بگیرند؟ توضیح دهید.؟.
184-دستیابی به سودبیشتردرهتل ازچه طریق ممکن است؟.
185 –درچه زمان هایی هتل هابه چه منظوری Offer های مختلف دارندتوضیح دهید؟وچندنوع Offerرامثال بزنید
186-بودجه فروش درهتل تعیین کننده بودجه چیست ؟.
187-نقش واقعی وتعیین کننده فعالیت های اقتصادی هتل در چیست ؟.
188-به چه دلیل حسابداری صنعتی رانمی توان درکنترل غذا بکارگرفت ؟.
189-اغلب انبارهتل درشیفت بعدازظهرتعطیل است کلید انبارچگونه ودرکجانگهداری میشودچرا؟توضیح دهید.
190-بهترین معیار برای اندازه گیری ،اجرا،وکاربردنرخ گذاری درهتل ورستوران هاچیست ؟.
191-نکاتی راکه مسافربایدبداند؟10 موردرابنویسید..
192- نکاتی راکه مسافرنبایدبداند؟3 موردرابنویسید.
193-. با کدام یک ازانواع روم رک (3 نوع)رسپشنیست میتواند قبل ازگزارش خانه داری فورامتوجه شوداتاق نظافت شده وآماده فروش است؟توضیح دهیدچگونه. 194-به چه دلیلی نبایددونفرفامیل نزد یک درهتل استخدام شوند؟.
195-افرادی که به مرض های صرع،قلب،قند،فشارخون مبتلا بوده اند به چه دلیلی در هتل استخدام نمی کنند؟.
196- برای سرعت درسرویس دهی برای صبحانه های که در اتاق سرومیشودچگونه عمل میکنند؟.
197- راهی که مدیریت هتل برای پیگیری دستوراتی که صادر می کند وحسن اجرای کار یا تعیین ضرب الاجل تاانجام کارها را به استناد به آن کنترل می کند چیست ؟.
198-انباردارهتل راچگونه کنترل می کنند؟یک موردراشرح دهید؟.
199-هتلی که دارای رستوران های محتلف است رستوران گران قیمت ارزان قیمت کافی شاپ و ... مهم ترین نکته که در قراردادتورهاباهتل که ازنوع Full American Planاست بایدیادآور شد چیست ؟.
200-وسایل پارچه ای مثل ملافه ،روبالش ، حوله وغیروکه همه دارای یکرنگ هستندبرای شستشوداخل شوت ملافه می اندازندقسمت لاندری هتل ازکجامتوجه میشودمربوط به کدام طبقه ازهتل ومربوط به کدام خانم خانه داراست؟ وچراباید بداند؟.
201- نام انواع کلیددرهتل،چه کلیدی ،نزدکدام کارمندان (پست سازمانی )؟.
202-چگونه میتوان بدون حضورفیزیکی تشخیص دادکه RoomMaidدرساعت موظف کارکرده یااستراحت کرده؟ودرچه زمانی اتاق های Chek Out شده تمیزشده است ؟.
203-اگربحواهندمسافر VIP راPAGEکنندونخواهدنام مهمان را ببردچگونه است .؟.
204-فرق ATRIUM HOTEL باهتل معمولی رابنویسدوازنظر هزینه ساخت کدام هزینه کمتری داردچرا؟.
205-تفاوت بین انواع هتلها راچه نکاتی تعیین میکند نام ببرید؟.
206- چند نوع مالکیت یاتملک هتل وجودداردنام ببرید؟.
207-برای برقراری کیفیت پسندیده هتل ورستوران چه نکاتی رابایدجستجوکرد؟.
208-بهترین کارکنان هتل کدامهاهستندچراوتوضیح دهید؟.
209-درپارکینگ هتل چگونه میتوان متوجه شدکه هریک از اتومبیل هامربوط به کدام مسافرمقیم است یاغیرمقیم.
210-اگرهتلی برای پارکینگ میهمانان مقیم وجهی دریافت میکندنحوه دریافت چگونه است ؟توضیح دهید..
211-به چه دلایلی برای شروع ساخت انواع هتل مهندس طراح نمی تواندونبایدبه تنهایی طراحی هتل راانجام دهد؟توضیح دهید..
212-ساخت هتل کار تیمی است مهم ترین افراد این تیم را نام ببریدوبایدنظرات چه کسانی رادرطراحی لحاظ کند؟3 مورد رانام ببرید.
213-آیایک مدیرکه برای هتلی قدیمی انتخاب میشودبراساس اطلاعاتی که کارکنان به اومیدهد تصمیم گیری می نماید؟ توضیح دهید.
214-هتلی بزرگی که سالهابامدیران متفاوت دایربوده است و کارکنان قدیمی باتجربه مشفول بکارهستنداکنون برای مدیریت هتل انتخاب شده ایداگربخواهیدپست های راجابجا کنیدبهترین راه برای شناخت پرسنل چیست ؟.
215-همه می دانیم همه کس نمی تواندبعنوان یک مهندس یایک پزشک مشغول بکارشودبه چه دلایلی همه کس نمی تواندونباید مدیرهتل شود؟2موردازمهم ترین نکات راتوضیح دهید.
216-برگ درخواست مرخصی کارمندیک بخش بخصوص درهتل راباید چه کسانی امضاءوموافقت کنندچرا؟.
217-5 موردویژیگی لباس کارکنان هتل رابنویسید؟.
218-چه کسانی شایستگی کاردرهتل راندارند8 موردرا بنویسید؟.
219-اندازه تخت های استانداردهتل رابنویسید؟.
220-آماری که بایدروزانه ازهتل داشت رابنویسید؟.
221- وقتی هتلی تصمیم به بازسازی می گیردچه اهدافی را دنبال می کند؟.
222- یکی ازانتقادآمیزترین نواقص که باعث ازدست رفتن سودوعدم مدیریت است برای یک هتل چیست ؟.
223-چه اندیشه ای نشان دهنده اینست که مهمان موقع ترک هتل ازخدمات وسرویس دهی رضایت داشته یاخیر؟.
224-ازکجامیتوان متوجه شدکه میهمانان ازکدام دورچین غذاوازکدام غذارضایت داشته اندیااندازه غذاهازیادبوده یاکم؟.
225-برای چه نوع رستوران ها یاهتل هاکمیت غذاوبرای کدام ها کیفیت غذاها مهم است ؟ توضیح دهید.
226-اگرمدیرهتلی دربخشی تخصص نداردساده ترین راه برای موفقیت چیست؟.
227-بخشهای ازهتل دارای درآمدنیست هزینه براست چرا بایداین بارمالی راپرداخت کرد؟.
228-خوب بودن هتل به چه نکاتی مربوط است آیافقط به ساختمان؟توضیح دهید به چه نکاتی .
229- مراتب ودرجات تنبیه ومجازات هایی راکه بتوان در هتل ها برای پرسنل بمورداچراگذاشت رابنویسید.
230-چنددرصدظرفیت کامل فریزرمی تواند برای فریزکردن غذاهامورداستفاده قرارگیرد،چرا؟.
231-برگزاری مجالس ضیافت درسالن های مختلف هتل برای فضای دلپذیر چه نکاتی در نظر می گیرند؟.
232-برای ارائه یک سرویس خوب دررستوران چه نکاتی برای چیدن میزهابایدرعایت شود؟.
233-برای تعداد بیشتر قراردادن صندلی ذررستوران ورعایت سیستم وگردش کاررستوران چه نکاتی بایدرعایت شود؟.
234-مدیرغذاونوشابه چگونه می تواندسطح تولیدراکه انتظارسوددهی ازآن راداشته برای هرنوع سطح فروش را تعیین کند؟.
235-مدیرغذاونوشابه چگونه می تواندبدون اینکه ازکیفیت سرویس دهی بکاهدبدون سرمایه گذاری بیشتربه سودبیشتردست یابد؟
236-آیامدیرغذاونوشابه میتواند ازطریق Mark-Up قابلیت انحناء نازل ترموجب افزایش حجم فروش شود؟.
237- مدیرغذاونوشابه باید به چه نکته مهمی توجه داشته باشدکه باعث کاهش مراجعین نشود؟(به غیرازکیفیت وسرویس دهی)توضیح دهید.
238-مدیرغذاونوشابه ازکجامتوجه میشودفعالیت های وبا سوددهی همراه بوده ومیزان سوددهی اوچقدربوده است؟
239–درکارحسابداری تلاش وبررسی مخارج ودرآمدهابرچیست؟
240-مهم ترین نکته درسیستم گردش کارهتل که بایدبطور مستمروانجام شودو هرگز نباید کوتاهی کردجیست ؟
241–برای آنکه مسئله کنترل غذاونوشابه ازسوی مسئولین این امرباکیفیت شایسته ای معمول گردد به چه نکاتی باید دقت وتوجه ویژه کرد 5 مورد رابنویسید؟.
242-انواع غذاهاکه دررستوران هتل دراختیار میهمانان برای فروش قرارمیگیردکدام بخش هتل تعیین کننده است وچه نکاتی بایددرنظرگرفته شودوچرا؟
243-چه نکاتی رضایت خاطرمیهمانان وبهبودکیفیت هارافراهم می کندوبه عنوان الگوی موفق درهتل هاورستوران هاشناخته میشود؟ توضیح کامل بدهید؟.
244-مهم ترین قسمت هتل که باعث خواهدشدکه به آرامش خاطرمیهمان کمک کندیاباعث ناخرسندی میهمان گردد راشرح دهید؟.
245–جه چیزی میان یک هتل موفق بایک هتل ناموفق را تفاوت ایجادمیکند؟.
246-مدیربخش فرانت آفیس مسئول کنترل بخش رسپشن می باشددر زمان های که درصداشغالی هتل بالا باشدکسرشارژرابرای چه اشخاصی مجازمی کنند؟جرا؟وآیابین اشخاص تفاوت داردیا خیر؟وچه نکته ای کسرشارژرامشخص میکندبرای کنترل.
247-کسرشارژبرای هتل راچه کسی تعیین یامجوزمی دهدو چکونگی مجوزراشرح دهید
248–درسیستم عملیاتی حسابداری فرانت آفیس ،NO SHOW مربوط به کدام قسمت فرانت آفیس می باشدوDaily Useبه کدام قسمت فرق بین نوشوودیلی یوزرابنویسید توضیح دهید چگونه وکجاانجام می شودکه به راحتی مشخص است ؟.
249-برنامه های هتل بایدباخواست میهمان باشددرنتیجه بین رسپشنیست وFront Office Cashier برای مسئلهDepositچگونه عمل می شودکه اختلافی بین این بخش بوجودنیاید؟ توضیح دهید..
250-کارت شناسایی درRegistration Cardچه مزایایی دارد؟
251-اگرهتلی کلید کارت پیش بینی می کند دربرنامه فرانت آفیس وسیستم گردش کارهتل چه نکاتی تغییرمیکند؟.
252-چنانچه هتلی از کلید کارت استفاده میکنددررسپشن نیازی به جعبه کلیدنخواهد بودبرای دادن پیغام به میهمان دراین هتلهاچه بایدکردزیرامیهمان برای گرفتن کلیدودادن کلیدبه رسپشن مراجعه نمی کند؟.
253-برای قرارداد باتورهای مختلف چه نکاتی بایددرنظر داشت وپلان های قراردادراچگونه تعریف می کنند که بدون مشکلی ازابتدای ورودبه حساب میهمانان منظور شود؟.
254-کلیدکارت چه مزایای به کلیدمعمولی دارد؟8 موردرا بنویسد.
255-نورپردازی لابی هتل معمولی باATRIUM HOTEL چه تفاوت عمده ای دارد؟وچگونه است ؟.
256-رزرو Back To Back درهتل چگونه انجام میشود؟مزایای مثبت ومنفی راشرح دهید.
257-فرم قرارداد جشن هادرچندنسخه نوشته میشودبه کدام قسمتهاارسال میشودچرا؟.
258-مهم ترین وظیفه Night Auditor درهتل چیست ؟.
259-صورت حساب بلاتکلیف درهتل هابه چه معنااست چرابلا تکلیف میشودودرحسابداری چگونه عمل میشودوبایدتاچه زمانی وضعیت این صورت حساب هامشخص شودواگر نشودچه میکنند؟آیا هتل زیان می بیند؟.
260-بخشهاوکارکنانی که زیرنظرسرپرست خانه داری انجام وظیفه میکنند نام ببرید؟.
261-اگردرهتل جشن عروسی برگذارمیکنندآیا صاحبان میهمانی میتواند برای پذیرایی میهمانان کیک یا بستی از بیرون (خارج از هتل)بیآورند ؟.
262-مشکلات که برسرراه مدیریت هتل قرارمیگیردیا درگیر میشود10 مورد رابنویسید .
263- Time Keepe درهتل زیرنظرکدام بخشهای هتل انجام وظیفه میکند ؟.
264-پله کناراستخرکه برای واردوخارج شدن درنظر میگیرند چرانبایدآن قسمتی که داخل آب است به دیواره یاکف استخر نصب شودباید کاملاآزادباشد؟.
265-برای رعایت حداقل فاصله چیدن صندلی دوریک میز رستوران تاصندلی میزبعدی ازچه روشی استفاده میکنندکه عمل سرویس دهی راآسان سازد؟ .
266-درصورت داشتن ظروف چینی استاندارد هتلی واداره صحیح رستوران واستفاده درست وداشتن وسایل لازم وماشین ظرفشویی ونبودکسری ظروف وکارکنان ورزیده دلسوزحدودچندباریک ظرف چینی مورداستفاده قرارمیگیرد یابرای مدت چندسال؟.
267-برای طراحی وساخت هتل اتاق های شمالی-جنوبی یا شرقی-غربی کدام ارجحیت دارد نام ببرید ؟.
268-ظرفیت سردخانه اگر5 تن باشدچندمتر مکعب است؟.
269-چنانچه مقدارغذادررستوران زیادتراز یک پرس معمولی سروشودچه مشکلاتی بوجودخواهدآمد؟3 موردرابنویسید.
270-سیستم گردش کارهتل براساس چنداصل مهم برنامه ریزی طراحی می شود؟.
271-هتل ازچندبخش ورستوران ازچندبخش مهم تشکیل شده است؟
272-روشهای مهمی برای اجرای سیستمهای بازرسی (کنترل) وجودداردبعضی ازعمده ترین آنهاراشرح دهید.
273-مدیرخوب چه کسی است ؟آیاهرمدیری که درآمد هتل را بالا ببردمدیرخوبیست ؟توضیح دهیدمدیرخوب چه کسی است
274- ملافه های هتل یارومیزی راچگونه بایداتوبزنندوچرا توضیح دهید .
275- چرادربعضی ازهتل های نوسازدرراهروهای طبقات بالا یااتاقهابوی تاخوشایندرطوبت می آید؟ توضیح دهید.
276 -مهم ترین نکته ای که برای هتل تازه تاسیس میباید براساس آن سیستم گردش کارهتل راطراحی ودرنظرگرفت چیست ؟
277-صفحه 155 کتاب اصول هتلداری ازدوعکس وسطچه برداشتی میکنید 2مورد را بنویسید .
278- صفحه 171 کتاب اصول هتلداری عکس میزهای مستطیل ودایره چرادو طرف میزها تاشو می باشد؟.
279- صفحه 362 و 340 و426 ازعکسها چه برداشتی میکنید برای هریک ازصفحات (عکسها) توضیح جداگانه بنویسید.
280-به چه دلیلی صورت حساب رستوران،تریا،کافی شاپ،روم سرویس ازدوقسمت تشکیل شده است؟توضیح کامل بدهید.
281-به چه دلیلی صورت حساب پرسنلی ازدوقسمت تشکیل شده است وچرابایدروی آن به دوزبان بطورواضح وکاملامشخص نوشته شودلطفادرمقابل این صورتحساب وجهی پرداخت نکنید Do not Pay This Check .
282-چراگوشت مرغهای درسته که ازسردخانه بیرون می آورند قبل زکباب کردن وپختن می بایست یخ آن بازشود وقبل ازپخت بایدآب جمع شده ازیخ رادور ریخت ؟.
283 – چرا نباید پشت میزرسپشن میزصندلی قرارداد ؟ 284- دریافت Deposit برای هتل چه مزایای دارد بخصوص برای هتل های که تعداداتاق زیادی دارد ؟.
285-مشکلاتی که برسر راه یک مدیر هتل اتفاق می افتد یا درگیرچه مسایلی میشود را 15 مورد بنویسید.
286- کدام بخشهای ازهتل رامیتوان به یک مسئول سپردمثل سرپرست خانه داری که میتواندسرپرست لاندری هم باشدکدام بخشهای هتل رانمی توان ونباید یک مسئول تعین کردچرا؟.
287 - نصب تلفن گویا در هتل صحیح است یا خیر؟.
289-چهار( 4)اصل سیستم وگردش کار می بایددربرگیرنده چه نکاتی باشد ؟ 10 موردرابنویسید.
290- آیا بایدبرای تمام ریزه کاری هتل سیستم و گردش کاریی باید تعیین کرد ؟ توضیح دهید.
291- آیابرای تجهیز تمام بخشهای هتل (ازکوچکنرین وسیله تا تکنولوژی)میتوان آنچه دربازارارائه می شودیاتوسط فروشندگان بفروش میرسدخریداری کرد؟.
292-اگرهتلی برای تجهیزکلیه بخشهای هتل نکات ضروری و ویژیگی های تجهیزات رارعایت نکندیانداندچه زیان های متوجه هتل خواهد شدودرکجا ها تاثیر می گذارد.توضیح کامل دهید.
293-اگرهتلی اصول چیدمان وسایل بخصصوص وسایل نصب شدنی وویزیگی هارابرای نصب نداندورعایت نکندچه زیان های به هتل وارد میشود.
294-چراگارسن هایا کمک ها ی رستوران مجازنیستندبه آشپزخانه واردشوند؟توضیح دهیدچگونه بایدموادخوراکی را ازآشپزخانه تحویل بگیرندوچراو به چه دلایلی اجازه ندارند واردآشپزخانه شوند..
295-گزارش سرانه هرکارمندراچه گونه محاسبه می کنند؟
296-آیاسیستم گردش کارهتل ها میتواند یکسان باشد؟
297- مهم ترین نکته درPlan های مختلف هتل که حتمادر زمان بستن قراردادبایدقیدگرددچیست؟واگراین مهم قید نگرددچه زیانی متوجه هتل است ؟.
298- Logfile چیست ودرسیستم نرم افزارهتل درکدام گزارش هاضروری ولازم است ؟20 موردرابنویسید.
299- گزارش ماهیانه فروش دربرگیرنده چه نکاتی است و برای چه شخصی ارسال می شود و به چه منظوری طراحی شده است ؟ .
300- کنترل سوددرکدام بخش های هتل است بخش آشکار(قسمت جلوئی ) یا بخش پنهان ( قسمت پشتی ).
301-برای اینکه میهمانان دایم کلیدآسانسوررافشارندهند چه می کنید؟ به دلیل کم بودن آسانسور.
302- چراکلاه آشپزهایاشف آشپزبعضی بلندوبعضی کوتاه و بعضی صاف بلنداست .
303- اگر هتلی برای حساب سازی یافرارازمالیات تعداد مسافرراکمترازتعدادواقعی ثبت کندچه اتفاقاتی ممکن است بدنبال داشته باشد؟.
304-اینکه درسیستم نرم افزاری هتل هالیست سیاه Black List پیش بینی می کننداصولابایدباشد؟توضیح دهید.
305-آیااشیا,بحامانده مسافرین راباید تلفن کردواطلاع داد اصولاچگونه عمل می شود.
306-اگر هتلی بوفه برای صحبانه یا ناهار در نظر میگیرد محاسبه بوفه چگونه انجام می شود?.
307-برای محاسبه درصد اشغالی اتاقهای هتل آیا اتاقهای خارج از سرویس لحاظ می گردد یا خیر؟.
308-تراز روزانه درآمد هتل به چه روشی می بایست محاسبه گردد ؟ یاسندحسابداری درآمد چگونه تراز میشود ؟.
309-آیازمانیکه اتاقدارمشعول نظافت اتاق است بایددرب اتاق بازباشدیابسته؟مهم نیست اتاق پرباشدیاخالی 
310-درمیهمانی خصوصی هتل یارستوران که از یک منو غذایی برای همه استفاده میکنند و برای تک تک پرس غذا بن صادر نمی شودبرای اینکه بدانندازآشپزخانه چند پرس غذاخارج شده که تعدادنفرات میهمانان که حضوردارند برای محاسبه صورتحساب مشخص شودچگونه می شمارندکه اشتباهی صورت نگیرد؟.
311- میهمانان FULL AMERICAN PLANدریک هتل بزرگ چگونه برای تمام پرسنل هتل مشخص هستند یا مشخص می شوند .
312-بجای کارت مزاحم شویدکه میهمان به دستگیره درب اتاق آویزان می کندچه بایدکردکه رسپشنست هم توجه شودکه میهمان مایل است استراحت کندوتلفن اتاق راوصل نکند
313-اگرهتلی دارای سیستم پاورسوئیچ است رسپشنیت از کجا متوجه میشودمیهمان دراتاق حضورندارد که چنانچه برای این میهمان تلفن شد بدون معطلی پیج کندواگردر هتل نبود یاداشت برایش بگذارد .
314-اگرهتلی دارای سیستم پاورسوئیچ است خانم خانه دار ازکجامتوجه میشود کدام اتاقهامیهمانان دراتاق حضور دارند که بتوانداولویت نظافت اتاقها را به اتاقهای که میهمانان دراتاق حضور ندارد بدهد.
315-چگونه میتوانند این سرویس رابمیهمانان هتلی که مایل باشندریزصورت حساب خودراهرلحظه که مایل باشندبدون اینکه به صندوق مراجعه کنند بتوانند ببینند.
316-مهم ترین وظیفه مدیر شب چیست ؟
317-برای ایمنی آسانسورElevatorهتل ها چه باید کرد؟
318-چرا رنگ کره هاوعسل با هم متفاوت است ؟
319-چراسوپ هاویاغذاهای سبزیجات دررستوران هاویاهتل ها بوی نفت می دهد ؟
320-چگونه می توان یک اتاق (فضای بزرگ ) به کارگزینی اختصاص نداد؟
321-آیااتاقدارهتل باید برای تمام مدت مسئول یک طبقه باشد؟
322-سرپرست خانه داری درچه زمانی باید روم رک ROOM RACK هتل را ببیند؟
323-مهم ترین وظیفه نظافچی اتاق بمجردورود به اتاق های که میهمان دراتاق نیست قبل از نظافت اتاق بایدانجام دهد چیست؟
324-چگونه درهتل به همکار پیغام میدهندکه فراموش نکند؟
325-بالش های که با الیاف هستند پرنیستند باماشین لباسشوئی چکونه باید شست که خراب نشوند؟
326-چه بایدکردکه حوله های هتل را مسافرین نبرند؟
327-چگونه در هتل به همکار پیغام میدهند که فراموش نکند؟
328-چگونه می توا ن کولر گازی را تنطیم نکردوازرسپشن فرمان داد؟
329-چگونه رسپشنیست متوجه می شود نظافچی طبقات درکدام اتاق مشغول کاراست ؟
330- چگونه رسپشنیست متوجه می شودکه میهمان کارت مزاحم نشوید و یااتاق نظافت شود را بکار برده است ؟
331-چه کنیم میزهای جلوی مبل درلابی هتل بهم ریخته نشود ؟
332-چه کنیم که رومیزی ها را درفضای بازبادنبرد؟
333-تلفنخانه هتل باید دررسپشن قرارگیرد یا اتاقی جداگانه ؟
334- برای درست کردن نیمرو شکیل چه باید کرد؟
335-انواع ساختمان متل را نام ببرید؟
336-برانچ brunch با کافی شاپ چه تفاوتی دارد ؟
337-آیااتاقدارهتل باید برای تمام مدت مسئول یک طبقه باشد ؟
338-سرپرست خانه داری درچه زمانی باید روم رک ROOM RACK هتل را ببیند ؟
339-مهم ترین وظیفه نظافچی اتاق بمجرد ورود به اتاق های که میهمان در اتاق نیست قبل از نظافت اتاق باید انجام دهد چیست ؟
340-بالش های که با الیاف هستند پر نیستند با ماشین لباسشوئی چکونه باید شست که خراب نشوند ؟
341-چه  بایدکردکه حوله های هتل را مسافرین نبرند ؟

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۵/۱۲/۱۱
  • ۷۱۹ نمایش
  • هادی عربی گل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی